ارتقاء روحیه و معیشت پیشکسوتان از اولویت‌های ارتش است

امیر سرتیپ دوم معصومی گفت: یکی از اهداف و برنامه‌ های فرماندهان ارشد ارتش که در راس نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، ارتقا سطح روحیه و معیشت پیشکسوتان و وابستگانی است که سالیان متمادی را در ارتش سپری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر سرتیپ دوم معصومی در پنجمین همایش یاد یاران و آیین تجلیل و تکریم بازنشستگان و اعضای وابسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق که امروز یکشنبه (۲۹ بهمن) در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد، اظهار کرد: امروزه دشمنان ایران اسلامی به قدرت بازدارندگی ارتش در این چند دهه اخیر اذعان دارند و ارتش ما ارتشی قدرتمند در منطقه است که بخش عمده‌ آن مرهون تلاش‌ های بازنشستگان و پیشکسوتان ارتش است. 

وی افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد بسیاری از مستشاران بودیم که  انقلاب اسلامی ایران را دیدند و با توجه به ماهیت ارتش در آن دوران، تفکرشان  تجهیزات محور بودن بود.

امیر سرتیپ دوم معصومی در ادامه اذعان کرد: پیشکسوتان ارتش با ایثار و فداکاری خود به تمام دنیا ثابت کردند که محساسبات آنان بر روی کاغذ انجام می‌شود و در عمل چیز دیگری است. 

 وی با تاکید بر اینکه اگر امروز در تمام عرصه‌ ها مثل تولید و تجهیزات بومی، موفقیت‌ هایی کسب شده به واسطه زحمات درایت و برآوردهای پیشکسوتان و بازنشستگان عزیز بوده است بیان کرد: یکی از اهداف و برنامه‌ های فرماندهان ارشد ارتش که در راس نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، ارتقا سطح روحیه و معیشت پیشکسوتان و وابستگانی است که سالیان متمادی را در ارتش سپری کرده اند.

ارتقاء روحیه و معیشت پیشکسوتان از اولویت‌های ارتش است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق به نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: ماه شعبان مزین به نام آقا امام زمان (عج) است که این روز به نام سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) نام‌گذاری شده است و سربازانی که در گمنامی خدمات زیادی را برای امنیت ‌و آسایش ما انجام می دهند و هیچ گاه شناخته نمی شوند و بخش عمده ای از امنیت پایدار سطح کشور و منطقه، مرهون سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی خاطر نشان کرد: اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح امروز آشکار و مشخص شده است و امروز با توجه به تحولاتی که در کشور همسایه ما افغانستان به وقوع پیوست، برادران ما در نیروی زمینی قهرمان ارتش، درحال انسداد مرزها بوده و به صورت ۲۴ ساعته در حال رشادت و از خود گذشتگی هستند. 

وی بیان کرد: نیروی پدافند هوایی با ایجاد یک چتر امنیتی و یک فضای امن در آسمان   آسمان کشور ایران، یکی از امن ترین آسمان‌ های منطقه غرب آسیا شناخته شده است.

امیر معصومی افزود: نیروی پدافند در کنار مردم و ادامه دهنده راه پیشکسوتان است و همچنین در نیروی هوایی نیز دوشادوش پرسنل پدافند، خلبانان ما با رشادت و با قدرت برای تحکیم واژه‌های امنیتی و اقدامات ایجاد کننده امنیت به صورت ۲۴ ساعته در کنار شما هستند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ما کیلومترها و مایل‌ها خارج از فضای سرزمینی درحال ماموریت هستند و موفقیت های امروز کشور ما به واسطه همتا سازی پیشکسوتان در طول خدمت  آنان است.
 
امیر معصومی در پایان بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات، تصریح کرد: توصیه مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات شرکت پر شور مردم بوده تا یک‌ خط بطلان بر یاوه گویی های دشمن انجام باشد.

ارتقاء روحیه و معیشت پیشکسوتان از اولویت‌های ارتش است

 پیشکسوتان، مهمترین سرمایه اجتماعی یک جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید جانمراد موسوی، معاون فرهنگی و تبلیغات نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ ترین راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی، تکریم بزرگان و پیشکسوتان است.

وی بازنشستگان را بزرگترین نیروی انسانی و با ارزش‌ ترین دارایی و سرمایه هر سازمان عنوان کرد و گفت: تلاش خستگی ناپذیر عزیزانی که در کمال صداقت و در رستگاری، بیش از سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت به مردم گذراندند، اینک در اذهان جامعه باقی مانده است.

وی اذعان کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده کل ارتش طی سال‌ های اخیر، اقدامات مهمی در راستای بهبود وضعیت معیشت پیشکسوتان و بازنشستگان صورت گرفته است، که امیدواریم بتوانیم در این راستا خدمات خوبی به شما عزیزان ارائه دهیم.

وی افزود: تکریم بازنشستگان باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل شود.

ارتقاء روحیه و معیشت پیشکسوتان از اولویت‌های ارتش است

معاون فرهنگی و تبلیغات اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش نقش پیشکسوتان و بازنشستگان در ارتش را بسیار پررنگ و تاثیرگذار برشمرد و گفت: بازنشستگان در کمال صداقت و سخت کوشی، بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر مقدس خدمت به کشور گذرانده‌ و اقتدار را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای بازنشستگان ارتش خاطرنشان کرد: پیشرفت روز افزون ما مرهون تلاش های جهادگونه پیشکسوتان و بازنشستگان است.

در پایان این مراسم از کلیه بازنشستگان حاضر در مراسم با اهدا هدیه و لوح تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

کد خبر 1750620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha