۳۸۰میلیون تومان اعتبار به مساجد طبس تخصیص یافت

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰میلیون تومان اعتبار به مساجد طبس تخصیص یافته که نسبت به سال گذشته به میزان ۲۶۰درصد رشد داشته است که در حوزه عمرانی مساجد باید هزینه شود.

علی‌اکبر رحیمی-معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: از آنجا که مساجد در اسلام جایگاه بسیار مهمی دارند، بر ساختن و تعمیر مسجد تأکید زیادی شده است. 

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «مَن بَنی مَسجِداً وَلَو مَفحَصَ قَطاةٍ بَنَی اللهُ لَهُ بَیتاً فی الجَنَّةِ؛کسی که مسجد بسازد، اگر چه به اندازه خوابگاه مرغ سنگ‌خواره‌ای باشد، خداوند برای او در بهشت خانه‌ای می‌سازد».

رحیمی با بیان اینکه مسجد جایگاه آموزش و فراگیری علوم اسلامی است، افزود: از لحاظ اجتماعی سیاسی، مسجد کانون رایزنی و مشورت، تعاون اجتماعی، پاسداری از عدالت و حکومت اسلامی و غیره است و از نظر نظامی، مسجد از یک سو، مهد و پرورش‌گاه نیروهای مدافع اسلام و میهن اسلامی است.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: مسجد پایگاهی است که سربازان اسلام، آموزش‌های عقیدتی را در آن‌جا سپری می‌کنند و از سوی دیگر، هنگام بروز جنگ و پیدایش ناامنی در جامعه، مسجد بسان پایگاه و سنگری استوار برای رزمندگان اسلام است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰میلیون تومان اعتبار به مساجد طبس تخصیص یافته است، افزود: این اعتبار در بین ۱۲مسجد در سطح شهرستان با هماهنگی امور مساجد توزیع شده و به نسبت سال گذشته که مبلغ ۱۴۵میلیون تومان بوده به میزان ۲۶۰درصد رشد داشته است که در حوزه عمرانی مساجد باید هزینه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در ادامه عنوان کرد: برای ساخت و تکمیل مساجد می‌توان از راه‌های زیر مختلف از جمله کمک نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی، خیرین و کمک‌های شهرداری‌ها، نهادهای عام‌المنفعه و دستگاه‌های اجرایی و اداره مالیات و معادن سطح شهرستان تامین اعتبار کرد.

رحیمی در پایان بیان داشت: بودجه تخصیصی از محل موقوفات و تشویق مردم به وقف جدید برای هزینه های مساجد براساس موازین شرعی و درآمدهای اختصاصی مسجد از دیگر راه های تامین اعتبار مورد نیاز مساجد است.

کد خبر 1750679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha