پیشرفت‌های امروز زوایای جدیدی از اعجاز علمی قرآن را بازگو می‌کند

حجت الاسلام عادل گفت: تاریخ قرآن اثبات کرده که جنبه معجزه بودن قرآن فقط از باب کلام ظاهری نیست. بسیاری از پیشرفت های علمی امروز جهان زوایای جدیدی از قرآن را برای انسان های امروز کشف می کند و این بیانگر اعجاز همه جانبه قرآن است.

حجت الاسلام «علامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و سخنگوی سازمان در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به مسابقات ورزش حرفه ای فرمودند: اگر ما بخواهیم ورزش در جامعه همگانی شود باید مسابقات ورزش حرفه ای را تقویت کنیم. مضمون کلام حضرت آقا این است. لذا با توجه به فرمایش رهبری یکی از راه های همگانی شدن قرآن در جامعه برگزاری مسابقات حرفه ای است که موجب الگو سازی و تشویق افراد جامعه به آشنایی و انس با قرآن می شود.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: فضای مسابقات قرآن، خانوده ها و نوجوانان را ترغیب به حفظ، قرائت و یادگیری قرآن می کند ضمن اینکه با بخش معارفی قرآن هم آشنا می شوند در واقع همه اینها مقدمه ای برای عمل به دستورات فردی و اجتماعی قرآن است و با توجه به سیری که برگزاری مسابقات قرآن از ابتدای انقلاب داشته، شاهدیم که این مسابقات هر سال با شکوهتر از گذشته برگزار شده و نتیجه آن تربیت و پرورش تعداد زیادی از قاریان و حافظان در کشور است که هر ساله با شرکت در مسابقات  قرآنی در عرصه های بین الملی می درخشند و حائز رتبه های برتر مسابقات می شوند. به گفته اساتید پیشکسوت، در اوایل انقلاب حافظان و قاریان ما انگشت شمار بودند اما امروز کشورهایی که یک زمانی داعیه دار مباحث قرآنی بودند خود را در رقابت با اساتید، قاریان و حافظان  کشورمان می بینند و می سنجند که این مایه مباهات ماست.

وی اظهار کرد: مسابقات قرآنی نیاز به تقویت دارد ضمن اینکه در سازمان اوقاف و امور خیریه هم برنامه های زیادی در این زمینه صورت گرفته، انشالله هر سال بهتر از قبل برگزار شود.

وی بیان کرد: تاریخ قرآن اثبات کرده که جنبه معجزه بودن قرآن فقط از باب کلام ظاهری نیست. بسیاری از پیشرفت های علمی امروز جهان زوایای جدیدی از قرآن را برای انسان های امروز کشف می کند و این بیانگر اعجاز همه جانبه قرآن است. به فرموده ائمه اطهار(ع) قرآن در هر زمان جدیدی حرف تازه ای برای جامعه خود دارد. استاد علامه طباطبایی فرمودند: تفسیر قرآن هر دو سال یکبار می ‏بایست بر حسب مقتضیات زمان عوض شود، چون با توجه به پیشرفت هایی که امروز در جامعه حاصل شده قطعا فهم ما هم از آیات قرآن بیشتر شده است لذا تبدیل این آیات به دستورهای کاربردی و برنامه های اجرایی برای زندگی در عرصه های  مختلف یه کار جدی است که همه ما در این زمینه مسولیت داریم.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه دغدغه تربیت حافظ باید در بین همه مردم ایجاد شود اظهار کرد: هر چقدر بخش های مردمی را در این زمینه تقویت کنیم قائدتا به نتیجه و هدف نزدیکترخواهیم شد قطعا با بخش های دولتی نمی توانیم به نتیجه برسیم. منظور حضرت آقا هم از تربیت ۱۰ میلیون حافظ، حرکت کل جامعه به این سمت است و بستر این مهم را هم باید نهادهای دولتی، حاکمیتی و مسئولان فراهم کنند و مردم هم مسئولیت اجرایی آن را بر عهده بگیرند. تجربه نشان داده هر کجا مردم پای کار آمدند زودتر به نتیجه رسیدند ضمن اینکه رسیدن به هدف هم نیازمند حمایت است.

کد خبر 1750779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha