دومین همایش ملی نظامی شناسی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: دومین همایش ملی نظامی شناسی با ۶ محور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

علیرضا نوروزی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: شناساندن مفاخر و مشاهیر ایران یکی از موضوعات اساسی و پایه ای در بین وظایف تعیین شده برای حوزه فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر اساس چنین تکلیفی وظیفه خود می داند که در طول سال نسبت به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این حوزه اقدام کند.

نوروزی ادامه داد: شناساندن شاعر معروف و اصیل ایرانی، حکیم نظامی گنجوی با شعار «نظامی گنجینه حکمت ایران» از سال ۱۴۰۰ در برنامه های اجرایی اداره کل قرار گرفته و در اولین  دوره آن خوانش اشعار نظامی، شب شعر نظامی، تئاتر کودک، قصه گویی از اشعار ایشان همراه با سایر برنامه های جنبی اجرا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: در سال ۱۴۰۱ با همکاری دانشگاه آفاق در دو بخش اجرایی و علمی این برنامه ادامه پیدا کرد که مورد استقبال ادیبان، دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگران قرار گرفت و در اسفند ماه سال گذشته اختتامیه همایش بصورت علمی اجرایی برگزار شد.

وی گفت: ایفای نقش در پنل های علمی بر عهده دانشگاه آفاق بوده و ۳۲ مقاله در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی و داوری قرار گرفت که اخذ مجوز سیویلیکا و آی اس سی برای مقالات موجب رونق این موضوع شد و استقبال خوب اندیشمندان را در پی داشت  و تا اینکه برای سال ۱۴۰۲ برنامه های متنوعی برگزار شود.

راه‌اندازی سایت علمی مجزا و پایگاه دائمی برای بارگذاری مقالات در دومین همایش ملی نظامی شناسی

نوروزی با بیان اینکه امسال این همایش در 6 محور برگزار خواهد شد، افزود: در سال جاری ۱۴۰۲ با عنایت به تجربه خوب سال قبل از اوایل سال کمیته های علمی و اجرایی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها و دستگاههای اجرایی تشکیل شد و سعی بر این بود که هم در محورها و هم در اجرا نسبت به سال قبل تفاوت‌هایی داشته باشد که با تلاش رییس دانشگاه آفاق سایت علمی مجزا و پایگاه دائمی برای بارگذاری مقالات راه اندازی شده است.

وی گفت: با تمهیداتی که در کمیته ها تدارک دیده شده از شهریور ماه عملیات اجرایی آغاز  شد که در این راستا فراخوان مقاله همایش چاپ شده و و این فراخوان در ابتدای مهرماه در سطح کشور توزیع شد و به کلیه ادارات کل استان‌ها، مرکز روابط عمومی وزارت متبوع، دفتر هماهنگی امور استان‌ها، تمامی مراکز علمی و پژوهشی کشور و کلیه دانشگاه‌های استان، ارسال شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: در اواخر مهرماه نیز تیزر فراخوان تهیه و ساخته‌ شد تا برای  پخش از صدا و سیمای استانی و صدا و سیمای ملی ارسال شود و در ضمن این فراخوان بصورت تصویری در پورتال اداره کل نیز قرار گرفته و همچنین در سال جاری سعی شده است که با هماهنگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور هفتم اسفند ماه دومین همایش نظامی شناسی با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا و با حضور اندیشمندان، ادبا و دانشگاهیان و سایر اقشار فرهنگی اختتامیه آن برگزار شود.

وی بیان کرد: روانشناسی و تحلیل شخصیت‌ها در آثار نظامی، زن، خانواده و هویت فرهنگی در آثار نظامی، موسیقی، رنگ و هنر در آثار نظامی، اندیشه‌های جامعه‌شناختی و مردم شناختی در آثار نظامی، کاربرد تعلیمات اساطیری و تاریخی در آثار نظامی و بررسی عناصر داستان در آثار نظامی از جمله محورهای دومین همایش ملی نظامی‌شناسی است.

کد خبر 1750790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha