خودباوری رمز پیروزی است/ ایران جزو سه رقیب اصلی آمریکا در فضا است

بهادری جهرمی با بیان اینکه زمانیکه به خودباوری رسیدیم به موفقیت دست یافته ایم، گفت: طبق گزارش شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا؛ فضا آینده ساز است و ما در حوزه فضا با سه رقیب اصلی یعنی ایران، چین و روسیه مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی بهادری جهرمی پس از بازدید از بخش های مختلف بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، در گفتگوی آزاد با جوانان و دانشجویان پیرامون آینده ایران شرکت کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.

ابتدا حاضران در گفتگوی آزاد سوالات خود را در بخش های مختلف مطرح کردند.

علی بهادری جهرمی در ادامه در پاسخ به سوالات گفت: بها دادن به اعضای مجلس دانش آموزی یعنی اینکه یک عضو سابق مجلس دانش آموزی، امروز به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شده است که این به معنای آن است که محیطی در مدارس ایجاد شود تا از ظرفیت های دانش آموزان استفاده کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به گلایه یکی از وکلای مشهد گفت: کسی که می تواند خدمت رسانی کند باید بتواند در همه حوزه ها خدمت کند.

آینده را باید بسازیم

وی در ادامه با اشاره به افق آینده ایران گفت: نگاه نوین و جامع و آینده ساز آن است که آینده را پیش بینی نمی کنیم بلکه آینده را می سازیم. راهکار را تخمین نمی زنیم بلکه راه و مقصد را می سازیم، امروز نه تنها دولتمردان ایران اسلامی بلکه جوانان و نوجوانان و نخبگان ایران اسلامی به این فهم جامع رسیده اند که آینده ساختنی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، مردم ایران به این بلوغ رسیده‌اند که دیگران برای آنها آینده نمی سازند، بلکه آینده درخشان زمانی رقم خورده که مردم ایران دست روی زانوی خود گذاشته اند و قدرت صلح آمیز هسته ای و نظامی تشکیل داده اند.

ایران جزو سه رقیب اصلی ایالات متحده آمریکا در فضا

وی با اشاره به توانمندی ایران در فناوری های نوین و دانش روز، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان از حضور ایران در فضا هراس دارند به طوریکه طبق گزارش شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا؛ فضا آینده ساز است و ما در حوزه فضا با سه رقیب اصلی یعنی ایران، چین و روسیه مواجه هستیم.

هرگاه آینده کشور را به مذاکره گره زدیم، کشور با مشکل مواجه شد

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید به توانمندی های داخل کشور اتکا کنیم تا به موفقیت دست یابیم، تصریح کرد: تجربه کرده ایم که هر گاه آینده کشور را به آن سوی آبها و خارجی ها و مذاکره با آنها گره زده ایم و به آینده ای با رشد اقتصادی پایین و تورم بالا و مشارکت در انتخابات پایین مواجه شده ایم چراکه مردم وقتی می بینند به جای اینکه دولتمردان کلید حل مشکلات را به جای اتکا به داخل در آن سوی مرزها جستجو می کنند، می گویند مردم برای دولتمردان مهم نیستند و اهمیتی نمی دهند که پای صندوق برویم یا نه. همچنین وقتی جوان ایرانی می گوید دولتمردانی که همه ظرفیت های کشور را در اختیار دارند، کلید حل مسایل را در آن سوی آبها جستجو می کند، معلوم است که من هم باید کلید حل مشکلات خود را در این سوی آبها بیابم.

وی پیشرفت هر کشوری را در گروی نیروی انسانی روشن و آینده ساز آن دانست و گفت: آنهایی که اهل تخریب آینده ما هستند هر آنچه در توان دارند را به کار می گیرند تا نیروی انسانی ما را تخریب کنند.

بهادری جهرمی افزود: زمانی کشورها را با حمله نظامی تخریب می کردند امروز و در گذر زمان با ابزارهای به ظاهر علمی و دیپلماتیک، سیاست هایی را به کشورها دیکته می کنند؛ نظیر سیاست کاهش جمعیت و مسائلی از این دست که امروز تبعات آن را می بینیم.

وی با بیان اینکه راهکار دشمن، تخریب آینده است و به دنبال ناامید کردن مردم هستند، خاطرنشان کرد: کسی که به راهی که می رود اعتماد و باور نداشته باشد، نمی تواند آینده خوبی بسازد. ساختن آینده با انتخاب های درست است اگر به خودتان اعتماد دارید، مسیرش همینجاست.

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به وضعیت انرژی در فصول سال جاری و از حاضران سوال کرد: آیا قطع نشدن برق در اوج گرما را لمس می کنید؟ یا قطع نشدن گاز در اوج سرما را لمس می کنید؟ آن هم در شرایطی که مصرف خانگی و صنعتی رشد داشته است.

سخنگوی دولت با اشاره به عدم قطعی برق خانگی و صنایع پرمصرفی مانند فولاد، خاطرنشان کرد: در برخی فصول و در بخش نفت و گاز تا رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصد را نیز تجربه کرده ایم.

وی در ادامه درخصوص بانک آینده و ناترازی بانکی نیز گفت: دولت سیزدهم قصد، اراده و اقدام کرده است تا همه مشکلات و طرح های بر زمین مانده و قوانین اجرا نشده را، یک به یک برطرف کند و قوانین را اجرا نماید. در حوزه بانکی نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است و برنامه های اصلاحی به بانک ها ارائه شده تا آنها را اجرایی کنند و در صورت عدم اجرا جریمه خواهند شد و از اقدامات موثر بانک ها تقدیر می شود و در این راستا نیز سه موسسه اعتباری ناسالم منحل شد.

با کدخدا بستند و قمیت دلار ۹ برابر شد

بهادری جهرمی با اشاره به نوسانات نرخ دلار نیز گفت: سال ۹۲ دلار ۳هزار تومان بود و در سال ۱۴۰۰ دولت را با دلار ۲۷هزار تومانی یعنی با افزایش ۹برابری تحویل دادند و در آن زمان گفتند با کدخدا می بندیم که صاحب دلار است تا قیمت دلار بالا نرود، سیمان در رآکتور هسته ای می ریزیم تا دلار بالا نردو و نرخ بیکاری را به ۲۰ درصد و تورم را به ۶۰ درصد می رسانیم تا دلار بالا نرود، در همین راستا ساخت مسکن را نیز متوقف کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم امروز تورم را به ۳۸ درصد کاهش داده است و رشد اقتصادی صفر را به ۴.۵ درصد افزایش داده ایم، گفت: امروز تعهد جدیدی به رشد صلح آمیز هسته ای کشور نظیر ایجاد نیروگاه های جدید برق و راه اندازی آب شیرین کن ها ایجاد شده است و متوقف به رفع تحریم ها نمانده ایم.

بهادری جهرمی در بخش دیگر سخنانش به گشت ارشاد مدیران نیز اشاره کرد و گفت: گشت ارشاد مدیران نه‌تنها در حوزه‌های برخورد با تخلفات بلکه در حوزه‌های مثبت هم حامی مدیران قانونمند بوده است. 

کد خبر 1750798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha