رقابت ۱۲۰ زن برای انتخابات مجلس در خراسان رضوی

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: هزار و ۱۹ نفر در استان برای نشستن بر ۱۸ کرسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۲۰ نفر زن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در مشهد، کمال سرویها روز دوشنبه(۳۰ بهمن) در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع سه هزار و ۷۰۰ پیش ثبت‌نام، هزار و ۷۴۴ نفر ثبت‌نام قطعی کردند و از این تعداد ۱۳ نفر هم با عدم احراز صلاحیت مواجه شدند.

وی ادامه داد: در مشهد پنج کرسی نمایندگی داریم که برای هر کرسی ۱۰۴ نفر رقابت خواهند کرد و این تعداد ۲ برابر میانگین کشوری برای هر کرسی است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: کتابچه قوانین تبلیغات و آموزشهای لازم به نامزدها داده شده است تا شاهد تخلفات انتخاباتی در تبلیغات نباشیم.

۱۲۰ زن برای نشستن بر ۱۸ کرسی خراسان رضوی در مجلس رقابت می‌کنند

سرویها افزود: زمان بررسی صلاحیتها در این دوره زیاد بود و فرصت کافی برای بررسی وجود داشت و با نامزدهای مختلفی هم که صلاحیت آنها در مرحله ابتدایی به دلیل بارگذاری ناقص مدارک و دیگر امور احراز نشده بود جلسات حضوری برگزار و مستندات آنها دریافت شد و بسیاری از این افراد تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در آمار اولیه ای که در اختیار داشتیم گرایش حدود ۵۰۰ نفر، نامزد مستقل، ۱۶۱ نفر اصولگرا، ۵۵ نفر اصلاح طلب و ۳۵ نفر اعتدالی بود.

مشارکت ۶۳درصدی فریمانی‌ها در انتخابات 

 حمید اکبری، فرماندار فریمان هم در این نشست گفت: در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه ۴۷ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: ۷۶ شعبه در فریمان، قلندرآباد و بخش مرکزی در نظر گرفته شده که ۴۵ شعبه ثابت و ۳۱ سیار است.

وی ادامه داد: مشارکت انتخاباتی در سال ۱۳۹۸ در فریمان حدود ۶۳ درصد بود و امسال هم دنبال حفظ این مشارکت و افزایش آن هستیم.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1750810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha