پاسخ بهادری به شبستان درباره تذکر انتخاباتی رئیس جمهور به وزرا

ورود مقامات دولتی به فضای انتخابات مغایر قانون است
پاسخ بهادری به شبستان درباره تذکر انتخاباتی رئیس جمهور به وزرا

سخنگوی دولت گفت: نگاه دولت سیزدهم بر این است که هرچه در توان دارد برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و در راستای افزایش میزان مشارکت مردم در چهار شاخصه مد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تامین سلامت و امنیت انتخابات و افزایش مشارکت در یک انتخابات رقابتی را محقق سازد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نشست خبری هفتگی علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در سومین روز بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درخصوص انتشار خبری در فضای مجازی درباره صحت یا عدم صحت تذکر رییس جمهور به برخی وزرا درخصوص عدم شرکت در فعالیت های انتخاباتی گفت:  حضور ذهنی در خصوص تذکر آقای رییس جمهور به وزرا ندارم اما آقای رییس جمهور بارها و بارها هم در جلسات خصوصی و هم در جلسات عمومی و در جلسات هیئت وزیران تاکید کردند هرگونه ورود مقامات دولتی در هر سطحی در حوزه انتخابات را ممنوع می دانند.

ورود مقامات دولتی به فضای انتخابات مغایر قانون است

علی بهادری جهرمی درباره نگاه کلی دولت و آقای رییس جمهور به فعالیت های انتخاباتی وزرای کابینه نیز اظهارداشت: رئیس جمهور، فعالیت انتخاباتی اعضای کابینه را مغایر قانون و مغایر رسالت ذاتی مسئولان می دانند چرا که باید زمان خود را برای خدمت رسانی به مردم در حوزه های تخصصی صرف کنند بنابراین آقای رییسی تاکید جدی بر عدم فعالیت انتخاباتی اعضای کابینه دارند و این موضوع مربوط به یک مرتبه نیست بلکه توصیه، تاکید و الزامی است که مستمر از سوی رییس جمهور بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به رویکرد افزایش مشارکت انتخاباتی دولت سیزدهم، تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم بر این است که هرچه در توان دارد برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و در راستای افزایش میزان مشارکت مردم در چهار شاخصه مد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تامین سلامت و امنیت انتخابات و افزایش مشارکت در یک انتخابات رقابتی را محقق سازد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نگاه جدی دولت بر افزایش میزان مشارکت در انتخابات است و این مسیر را همه اعضای کابینه در همه سطوح مورد توجه قرار داده و در راستای زمینه سازی برای افزایش میزان مشارکت اقدام خواهند کرد.

کد خبر 1750929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha