برای ریشه کنی اعتیاد زمینه مشارکت اجتماعی را بیشتر کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای یازدارندگی و ریشه کنی اعتیاد زمینه مشارکت اجتماعی را بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید جواد هاشمی امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد پدیده مواد مخدر از معضلات بزرگی است که برای بازدارندگی و مقابله با آن نیازمند عزم همگانی و تلاش شبانه روزی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این ریشه کنی اعتیاد نیازمند اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم است، گفت: استفاده از ظرفیت های فرهنگی استان برای مدیریت معتادان این استان مورد توجه باشد. 

وی یادآور شد: انجمن معتادان گمنام طی چند سالی که از تشکیل آن می گذرد، نقش مهمی در مقابله با پدیده اعتیاد ایفا کرده است.

هاشمی با اشاره به نقش دینی و مسائل فرهنگی و ارزشی در کنترل و مقابله با این آسیب، تصریح کرد: ریشه کن کردن مواد مخدر تنها در صورتی محقق می شود که با این معضل به صورت ملی برخورد گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اثرات سوء مصرف مواد مخدر در ابعاد شخصی و اجتماعی  اظهار کرد: در جریان مقابله با اعتیاد باید رویکردی جامع و سیاستی بازدارنده را در پیش گرفت.

وی ضمن تاکید بر نظارت جدی تمام دستگاه‌های مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان، افزود: مواد مخدر یک معضل جهانی است اما باید راه حل‌های محلی متناسب با شرایط منطقه برای آن ارائه شود.

هاشمی تاکید کرد: دستگاه‌های عضو این شورا گزارش عملکرد خود را به صورت ماهانه و با جمع بندی هر شش ماه یکبار به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارسال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه باید در این زمینه احساس وظیفه کنند، نقش آموزش و پرورش را در این زمینه بسیار مهم توصیف کرد.

کد خبر 1750949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha