۳۰ جشن ۳۰ مسجد؛ ویژه تجلیل از جوانان نخبه در کانون‌های مساجد

حجت الاسلام جلالی گفت:همزمان با زادروز حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان ۳۰ جشن و برنامه های فرهنگی و هنری و تجلیل و تکریم از جوانان نخبه مسجدی در ۳۰ مسجد و کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

حجت الاسلام جواد جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) مراسم جشن و شادی در سطح مساجد برگزار می شود، گفت:حضرت علی اکبر(ع) فرزند امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان یازدهم شعبان ۴۳ قمری در شهرمدینه چشم به جهان گشود، آن حضرت در کنار پدر بزرگوارش رشد و پرورش یافت و با سیره و روش اهل بیت(ع) آشنا شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: کنیه آن حضرت ابوالحسن و لقب هایش علی اکبر و اهل شباب بود، ایشان سراسرعمر کوتاه و پربرکت خویش را در خدمت و اطاعت پدربزرگوارش گذراند و در زمان قیام عاشورا در کنار پدر با دلیری، ایمان وعشق به پیکار با کفار پرداخت.

وی خاطر نشان کرد:حضرت علی اکبر (ع) نمونه بارز یک جوان بود که سیرت و صورت وی شبیه‌ترین افراد به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود که این چهره و سیما از عنایات خداوند متعال به ایشان بود اما سیرت نورانی و شخصیت کم نظیر ایشان حاصل مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی و خودساختگی ایشان بود. به گزارش پایگاه خبری مسجد نیوز، امروز صدها نفر از جوانان جاسک در کوی ولی عصر(عج) و نیز در دیگر محله و مسجد های این شهرستان به مبارکی این روز به جشن و شادمانی پرداختند.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد:همزمان با زادروز حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، آیین جشن میلاد همراه با سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و تجلیل و تکریم از جوانان نخبه مسجدی در ۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.  
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: این آیین ها همزمان با شب میلاد جوان کربلا حضرت علی ابن الحسین(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان همزمان با زادروز منجی عالم بشریت امام زمان(عج) ادامه خواهد شد.  
 
وی گفت: جشن های ویژه میلاد حضرت علی اکبر(ع) با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و مشارکت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه در سراسر استان برگزار می شود.  
 

کد خبر 1750956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha