مساجد «بولتون» میزبان برنامه‌های «صلح با خود برای ایجاد دوستی در جهان»

مساجد بولتون میزبان رویدادهایی با محوریت «صلح با خود برای ایجاد دوستی در جهان» خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theboltonnews»، مسجد «مدینه» در شهر «بولتون»، یکی از شهرهای منچستر بزرگ در شمال غرب انگلیس با برگزاری رویداد «جستجو برای تغییر با بازدید از مساجد»، همه شهروندان را به یک سفر معنوی دعوت کرد.

مسجد مدینه اعلام کرد که رویدادهای بعدی با محوریت «صلح با خود برای ایجاد دوستی در جهان» در دیگر مساجد بولتون و سایر نقاط کشور در ماه‌های آینده برنامه ریزی خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

مردم از سراسر شهر بولتون دعوت شدند تا در مورد دین اسلام و  نقش مسلمانان آگاهی‌ بیشتری به دست بیاورند و با درون خود به صلح برسند.

«طاهر حسین»، متولی مسجد مدینه در این باره گفت: بدیهی است که مردم به خودی خود تمایلی به زیارت مساجد ندارند، بنابراین این دعوتی است از همه افراد جامعه که بیایند و از نزدریک با مساجد که روح صلح و و دوستی در آنها نهفته است، آشنا شوند.

وی افزود: پیام نهایی ما پیام صلح است و اینکه چگونه ذهنیت جامعه را در معنویت ارتقا دهیم؛ زیرا وقتی فردی در درون خود صلح ایجاد می کند این آرامش و دوستی به بقیه افراد جامعه سرایت می کند و سپس ما به ایجاد صلح تمام در همه دنیا امیدوار خواهیم بود.

حسین گفت که احساس می کند رویدادهایی مانند این برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه ها و مذاهب مختلف بسیار مهم است.

متولی مسجد مدینه اهمیت این رویداد را انتقال پیامی دانست که نشان می‌دهد هیچ تفاوتی میان انسان‌ها وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد که درگیری در سرزمین‌های اشغالی اهمیت بحث در مورد صلح و وحدت در جامعه را دوچندان کرده است.

طاهر حسین بر اهمیت مسجدالاقصی برای مسلمانان تاکید کرد و گفت که به خاطر حرمت این مکان مقدس ما خواستار صلح و آتش بس در سرزمین‌های اشغالی هستیم.

کد خبر 1750962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha