بچه‌ مسجدی‌های دیروز؛ جوانان اثرگذار امروز

جوانی انقلابی که دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در مسجد سپردی کرده است و امروز به عنوان مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان(عج) در حال فعالیت است، هدف خدمت در این کانون را کادرسازی، تربیت نیروی انقلابی و بصیر و تربیت سربازانی ولایی برای حرکت در مسیر ولایت عنوان کرد.

به گزازش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، فرصتی برای الگو گیری از سبک و سیره اهل بیت(ع) و تربیت و پرورش جوانانی مومن و انقلابی است.

جوانی، موهبتی از جانب خداوند است، دین اسلام، جوان را به ملکوت نزدیکتر از دیگران می داند و معتقد به تکریم و بزرگداشت اوست.

جوانان به عنوان سرمایه های انقلاب از جایگاه والایی برخوردارند و خوشا به حال آنان که جوانی را قدر می‌دانند و این گوهر گرانبها را در راه سعادت خویش، به کار می‌گیرند.

مسجد از دیرباز محل مبارزه با طاغوت بوده، در طول مبارزات دویست سال گذشته ملت ایران نیز همیشه مساجد پایگاه اصلی انقلابیون بود و در انقلاب مشروطه و قیام مردم بر علیه شاه در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ به رهبری آیت الله کاشانی، روشنگری ها همه از مساجد نشأت می گرفت.

تربیت یافته مسجد؛ امروز به دنبال تربیت جوانانی انقلابی در این پایگاه دینی است

مسجد پایگاه خدمت به مردم در تمام ابعاد زندگی است

این پایگاه دینی در دوران شکل گیری انقلاب محل تجمع انقلابیون بوده و دوران هشت سال دفاع مقدس عموم مردم و بسیجیان با تجمع در این مکان نقش بسزایی در اعزام رزمندگان به جبهه و خدمت رسانی به رزمندگان پایگاهی امن بوده و امروز نیز مساجد که محور اصلی عبادت هستند، همواره   پایگاه خدمت به مردم در تمام ابعاد زندگی است.

تربیت یافته مسجد؛ امروز به دنبال تربیت جوانانی انقلابی در این پایگاه دینی است

امروزه مساجد پایگاه تعلیم و تربیت و شکوفایی جوانان است، کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب جوانان و تربیت دینی نیروهای انقلابی همواره در حال نقش آفرینی هستند.

در ادامه گفت و گویی با جوان انقلابی، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) ارائه می شود...

مهدی شیرپور هستم، ۲۵ سال سن و کارشناسی ارشد حقوق جزا را دارم، من دوران کودکی و نوجوانی ام را در مسجد گذراندم، تربیت خانواده و حضور من در دوران کودکی عشق به مسجد  را در وجودم شکوفا کرد و دوران راهنمایی و دبیرستان در کنار تحصیل همواره ساعات بیکاری ام را در مسجد سپری می کردم.

در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) خرم آباد از سال ۸۹، بیش از ۱۰ سال است که مشغول فعالیت هستم و ۲ سال است که مدیریت خانه جوان مرکز استان لرستان را بر عهده دارم که در حوزه جوانان فعالیت اجتماعی انجام می شود.

تربیت یافته مسجد؛ امروز به دنبال تربیت جوانانی انقلابی در این پایگاه دینی است

کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) اولین کانونی است که سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است و حدود ۱۰۰ نفر در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی عضو این کانون هستند.

در این کانون فرهنگی هنری در سه دوره ملی فهما رتبه برتر را کسب کردیم و در برگزاری مسابقات تئاتر بچه های مسجد نیز در کشور رتبه اول را به دست آوردیم.

هدف ما از برگزاری برنامه های دینی، هنری و فرهنگی جذب و کادرسازی نیروهای جوان و انقلابی، بصیر و آگاه نیروهایی که بتوانند به عنوان سرباز حضرت آقا در مسیر ولایت قدم بردارند.

تربیت یافته مسجد؛ امروز به دنبال تربیت جوانانی انقلابی در این پایگاه دینی است

من در مسجد بزرگ شدم و رشد یافتم، بیشتر ساعات روز را در مسجد و بین بچه های مسجد با برگزاری مسابقات قرآنی، احکام، عقاید، اخلاق، برگزاری نماز جماعت، برپایی کارگاه های آموزشی، نشست های روشنگری و بصیرت افزایی و گفتمان سازی می گذاریم و مسجد را خانه اول خود می دانم.

تربیت یافته مسجد؛ امروز به دنبال تربیت جوانانی انقلابی در این پایگاه دینی است

طرح آموزش قرآن، محافل انس با قرآن، کلاس های اوقات فراغت در ایام تابستان، اردوهای زیارتی سیاحتی، اردوهای علمی و راهیان پیشرفت، جزء خوانی قرآن به صورت روزانه، برگزاری جشن ها و مراسم عزاداری در مناسبت های مختلف و... از دیگر برنامه هایی است که در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

کد خبر 1750997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha