چشم انداز مساجد به سطح فرهنگ دینی، راهی نو برای همه نسل ها هستند

مسجد جوان مسجدی گفت: مساجد با چشم اندازی وسیع به سطح فرهنگ دینی، یک راه نو برای همه نسل های ما می باشند و من افتخارم این است که فرزند مسجد هستم.

فائزه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: دوران دبیرستان در مدرسه شاهد شهرستان جیرفت با توجه به نوشته ها و سرودهایی که برای مناسبت های مختلف برای مدرسه می نوشتم  با راهنمایی های یکی از معلم هایم که می گفتند؛ «شما استعداد نوشتن داستان دارید»، به انجمن داستان شهرستان جیرفت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان رفتم و در آنجا به صورت حرفه ای ادامه دادم.

این عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد امام علی (ع) جیرفت افزود: دوران دبیرستان در مدرسه شاهد شهرستان جیرفت تحصیل می کردم با توجه به نوشته ها و سرودهایی که برای مناسبت های مختلف برای مدرسه می نوشتم با راهنمایی های یکی از معلم هایم که می گفتند؛ «شما استعداد نوشتن داستان دارید»، در سال ۱۳۹۴ به انجمن داستان شهرستان جیرفت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان رفتم و در آنجا به صورت حرفه ای کار نویسندگی را ادامه دادم.

وی بیان کرد: سال ۱۳۹۵ با شرکت در بخش داستان کوتاه جشنواره قرآن و عترت استان کرمان موفق به کسب رتبه سوم شدم.

رفیعی ابراز کرد: سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۸ با ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری سوره مهر که به میزبانی رشت برگزار شد، در بخش داستان کوتاه برگزیده این جشنواره شدم.

این جوان موفق مسجدی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز برگزیده داستان کوتاه انقلاب با موضوع دفاع مقدس و جزء دوازده نویسنده برتر ادبیات پایداری در موزه دفاع مقدس در تهران شدم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در سال ۱۴۰۰ مقام اول جشنواره کشوری شعر کوتاه پریسکه های عاشورایی که در تهران برگزار شد را کسب کردم.

رفیعی اضافه کرد: در واقع با حسینیه و مسجد بزرگ شدم، یادم می آید از بچگی با مادرم که همیشه با همکاران و همسایه ها محافل قرآنی و مذهبی برگزار می کردند، شرکت می کردم و مرا همراه خودش می برد اما افتخار این را دارم از ۲ سال پیش عضو این کانون شده ام.

این عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد امام علی (ع) جیرفت تصریح کرد: تجربه نشان داده است که مساجد می‌توانند در جبران آسیب‌های اجتماعی موثر عمل کرده و مهمترین نقش را ایفا کنند همان طور که امام حسن(ع) در روایتی می فرمایند؛ «کسی که به طور مرتب در رفت و آمد به مسجد باشد به یکی از هشت نیکی به او می رسد اعتقاد محکم، برادری مفید، دانشی همه جانبه، رحمت الهی، گفتاری که او را به هدایت می رساند یا او را از کار زشتی باز می دارد و ترک گناه از روی شرم و حیا، یا از خوف و خشیت خداوند تبارک و تعالی».

وی خاطرنشان کرد: مساجد با چشم اندازی وسیع به سطح فرهنگ دینی، یک راه نو برای همه نسل های ما می باشند و من افتخارم این است که فرزند مسجد هستم.

رفیعی عنوان کرد: هیچگاه مادر بودن مانع فعالیت ها و پیشرفت هایم در زندگی نبوده است و موفقیت خود را مرهون لطف خداوند و همکاری و همراهی همسر می دانم.

مساجد با چشم اندازی وسیع به سطح فرهنگ دینی، یک راه نو برای همه نسل ها هستند

کد خبر 1751009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha