موفقیت‌های یک جوان که به مسجد گره خورده است

مینا درینی جوان موفق مسجدی در سال ۱۳۹۶ با شرکت در جشنواره جوان برتر، موفق به کسب عنوان نخبه فرهنگی و هنری شد.

 خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛ از جوانی به بهار عمر تعبیر شده است، جوانی که از دوران کودکی به مسجد رفت و آمد دارد حضورش در فضای معنوی مسجد که هم کارکرد عبادی و هم اجتماعی دارد باعث نهادینه شدن آموزه های اخلاقی و دینی در او می شود و این جوان تربیت یافته مسجد می تواند در زمینه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، قرآنی و ... به رشد و بالندگی برسد.

ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان بهانه ای شد تا با مینا درینی جوان موفق مسجدی و عضو کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت، به گفتگو بنشینیم.

مینا درینی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: از سال ۱۳۸۸ فعالیتم را در زمینه نقاشی و طراحی با حضور در اردوهای جهادی بهسازی مدارس آغاز کردم و ۲ سال بعد به عضویت کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت درآمدم و فعالیتم را در آنجا ادامه دادم.

این عضو کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول(ص) جیرفت افزود: فضای معنوی و آرامش بخش مسجد از یک سو و روحیه نشاط معنوی همراه با انرژی و عقیده جهادی باعث شد تا جذب کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شوم.

وی خاطرنشان کرد: از بچگی روحیه فعال و پر جنب و جوشی در مدرسه داشتم و به دنبال مکانی بودم که بتوانم استعدادم را شکوفا کنم و خداوند درب بهترین مکان که خانه خودش هست را به رویم گشود و مسجد برای من با ارزش ترین مدرسه است.

درینی با بیان اینکه به نوعی مسجد محرکم به سمت پیشرفت بود، تصریح کرد: فضای مسجد و رفاقت با افراد موفق در مسجد باعث تحرک و پیشرفتم در امور فرهنگی و هنری و اجتماعی شد و می توانم بگویم مسجد یک مدرسه بزرگ خودسازی است.

این جوان موفق مسجدی با اشاره به کسب مقام کشوری در زمینه خاطره نویسی، بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ در جشنواره کشوری هجرت مقام برگزیده نویسندگی را دریافت کردم.

وی افزود: تاکنون با شرکت در جشنواره های مختلف موفق به کسب مقام و بیش از ۴۰ لوح تقدیر و هدیه شده ام.

درینی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ با شرکت در جشنواره جوان برتر موفق به کسب عنوان نخبه فرهنگی و هنری شدم.

این عضو کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت اضافه کرد: تاکنون با نهادهای مختلفی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج و سپاه، آموزش و پرورش، بهزیستی فعالیت داشته ام و در مساجد جامع و الرسول شهر جیرفت و مسجد روستای اسماعیلی نیر فعالیت کرده ام.

وی با اشاره به نوع همکاری با این نهادها، ادامه داد: همکاریم با بهزیستی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ با تأسیس انجمن معلولین شهرستان بود و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ به عنوان مدیر مربی یک پیش دبستانی با آموزش و پرورش همکاری داشتم و از سال ۱۴۰۰ تا به امروز آموزگار مقطع ابتدایی هستم.

درینی با بیان اینکه در سال مدیر کانون تخصصی عفاف و حجاب جنوب کرمان شدم، اظهار کرد: فعالیتم در این کانون مسجدی ۷ سال شد و در این مدت نمایشگاه های متعدد عفاف و حجاب در سطح شهرها برگزار کردم و طراحی دکور را خودم انجام می دادم و همچنین مسابقات بسیاری در حوزه عفاف و حجاب برگزار کردم.

این جوان موفق مسجدی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ طراح و نقاش اردوهای جهادی هجرت با بسیج سازندگی همکاری داشتم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته فقه و اصول هستم، عنوان کرد: تقریبا هر شب دلنوشته هایی برای مخاطب خاصم که خداوند است می نویسم.

درینی گفت: با تمام تجربه ایی که دارم به جوانان توصیه می کنم که از مسجد فاصله نگیرند و بهترین مکان آرامش و معنوی ترین فضا مسجد است و بهترین و ناب ترین رفیق ها را می‌توانند در مسجد پیدا کنند.

کد خبر 1751012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha