معبری که مقاومت برای ظهور باز می‌کند

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت گفت: اگر بتوانیم معارف مهدوی را برای جوان تبیین کنیم و به سوالات و شبهات او پاسخ دهیم، شرایط را برای تربیت نیروهای مستعد و زمینه ساز ظهور فراهم کرده‌ایم.

حجت الاسلام محمدرضا فوادیان، در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم با گرامیداشت ایام شعبانیه و سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) مصادف با روز جوان گفت: در ادبیات دینی ما بر انتظار تاکید فراوانی شده که دارای آثار و برکات بسیاری در زندگی اجتماعی ماست.

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت با اشاره به نامگذاری امروز به عنوان «جوان، انتظار و مقاومت» تصریح کرد: موضوع انتظار و مهدویت در جامعه برای قشر جوان دارای اهمیت ویژه ای است.

نقش جوانان در زمینه سازی برای ظهور

این کارشناس مهدوی با اشاره به نقش و جایگاه جوانان در زمینه سازی برای ظهور گفت: در روایات داریم که اکثر یاران امام مهدی علیه السلام از جوانان هستند و کهنسالان و پیران در میان آنها انگشت شمارند مگر به اندازه نمک در غذا و جایی آمده است به اندازه سرمه در چشم.

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت ادامه داد: با وجود اینکه بیش از هزار سال از عمر امام عصر(عج) می گذرد خود ایشان نیز شاق المنظر یعنی جوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان افزود: وقتی خصوصیات جوانان را بررسی می کنیم می بینیم در نهاد جوان، ویژگی هایی وجود دارد که به واسطه وجود این ویژگی ها، بهتر می توانند دولت موعود را یاری کنند.

 وی ادامه داد: از آنجایی که جوانان سرشار از نیرو و قدرت هستند در نتیجه جوانان ریسک پذیرترند و هرگاه در جهان انقلابی صورت گرفته بیش تر، این جوانان بودند که آن انقلاب را یاری کردند.

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت تصریح کرد:  در انقلاب اسلامی نیز این جوانان بودند که بیش تر به میدان آمدند و انقلاب را یاری کردند.

توصیه پیامبر(ص) بر ارتباط با جوانان

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نیز وقتی نماینده ای برای تبلیغ به شهری اعزام می کردند به آنها می فرمودند با جوانان بیشتر ارتباط داشته باشید چون قلب آنها آماده است.

 حجت الاسلام والمسلمین فوادیان تصریح کرد: همین ویژگی ها در عصر ظهور نیز باعث می شود تا جوان ها زودتر از دیگران به امام مهدی (عج) ایمان آورده و ایشان را یاری کنند.

معارف مهدوی را برای جوان تبیین کنیم

وی با اشاره به آماده سازی جوانان در شرایط امروزگفت: جوان ها بیشتر به دنبال مسایل علمی و عقلی هستند تا پاسخگوی مسایل آنها باشد. ما اگر بتوانیم معارف مهدوی را برای جوان تبیین کنیم  و به سوالات و شبهات او پاسخ دهیم به گونه ای که بپذیرد، قطعا زمینه و شرایط را برای تربیت نیروهای مستعد و زمینه ساز ظهور فراهم کرده ایم.

ارتباط مقاومت و ظهور

دبیرعلمی اندیشکده بین المللی مهدویت در ادامه با اشاره به ارتباط مقاومت و ظهور تصریح کرد: در قرآن و روایات تاکید فراوانی بر استقامت ورزی و مقاومت در برابر جریان های مقابل وجود دارد.

این کارشناس مهدوی با اشاره به جنگ غزه ادامه داد: امروز ادبیات و خوانشی که در جنگ غزه برای مردم جهان برآن تاکید می شود استقامت ورزی است.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان با بیان اینکه امام صادق(ع) می فرماید در دوران غیبت و آخر الزمان دعای غریق را زیاد بخوانید افزود: در این دعا به «ثبت قلوبنا علی دینک» تاکید می شود و تنها خواسته انسان از خداوند این است که  در دین ثبات قدم داشته باشد.

تاکید بر استقامت در ادبیات دینی اسلام

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت ادامه داد: انسان وقتی مسیری را انتخاب می کند، زمانی به نتیجه می رسد که ثبات قدم داشته باشد و استقامت ورزی کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان با بیان اینکه در ادبیات دینی ما بر استقامت ورزی بسیار تاکید شده است تصریح کرد: استقامتی که امروز مسلمانان غزه به نمایش گذاشته اند یکی از درس های دین اسلام است.

دبیرعلمی اندیشکده بین المللی مهدویت تصریح کرد: امام زمان(عج) نیز زمانی ظهور خواهد کرد که مردم حاضر باشند بهای حکومت حضرت(عج) را با استقامت ورزی بدهند.

درس مردم غزه به جهانیان

وی افزود: آنچه امروز جهانیان را متعجب کرده استقامت ورزی غزه است که با وجود این همه مشکلات حاضر به ترک راه خود نیستند و همین درس استقامت از نکات مهم برای جذب و جلب سایر انسان ها به دین اسلام شده است.

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت در پایان تاکید کرد: هرگاه جامعه حاضر شود برای هدف عالیه و مدینه فاضله از خود استقامت نشان دهد بی شک یکی از شرایط ظهور آماده شده است و امروز غزه با استقامت ورزی، این درس مهم اسلام را به جهانیان مخابره می کند.

کد خبر 1751029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha