اشغال فلسطین توسط اسرائیل «غیر قانونی و ناقض تعهدات بین المللی» است

برزیل از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا بر این نکته که اشغال فلسطین توسط اسرائیل «غیرقانونی و ناقض تعهدات بین المللی آن»، تاکید کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ماریا کلارا پائولا دی توسکو، دیپلمات برزیلی، در جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری روز سه شنبه در شهر لاهه هلند درباره عواقب حقوقی اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین صحبت کرد.

دی توسکو تاکید کرد: اسرائیل از سال ۱۹۶۷ به نقض قوانین بین المللی و بسیاری از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت ادامه داده است.

وی با اشاره به تبعیض اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، بر لزوم پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی تاکید کرد.

دیپلمات برزیلی گفت: حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت شان«حق مطلق و اجتناب ناپذیر» است.

وی خاطرنشان کرد: برزیل از دیوان بین المللی دادگستری می خواهد تا تاکید کند اشغالگری اسرائیل «غیرقانونی» است و تعهدات بین المللی آن را به طرق مختلف نقض می کند.

وی توضیح داد که  تنها راه برای دستیابی به صلح و امنیت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، راه‌حل دو کشوری است که شامل یک کشور فلسطینی بادوام اقتصادی است که در کنار اسرائیل زندگی می‌کند.

وکیل شیمینا فوئنتس تورخو، نماینده شیلی در این نشست گفت که کشورش از راه حل دو دولتی بین فلسطین و اسرائیل حمایت می کند.

وی اظهار کرد:  اسرائیل نه تنها حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را نقض کرده است، بلکه سایر قواعد حقوق بین الملل از جمله ممنوعیت استفاده از زور و الحاق سرزمین های فلسطینی را نیز نقض کرده است.

تورخو بر لزوم پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل تاکید کرد.

کد خبر 1751049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha