فعالیت ۸۵درصد سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی

ولیئی با اشاره به اینکه ۲۲۰ سازمان مردم نهاد در کشور ثبت شده است، گفت: ۸۵ درصد سازمان‌های مردم نهاد کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن ولیئی، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی کشور امروز در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۲۰ سازمان مردم نهاد در کشور ثبت شده است، اظهار کرد: تشکیل سازمان های مردم نهادها از سال ۱۳۸۰ به صوت جدی در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه کمک به وظایف دولت برای رفاه و آسایش مردم، فرهنگ سازی و مطالبه گری از اهداف و رویکردهای تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است، تصریح کرد: ۸۵ درصد سازمان های مردم نهاد کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.

به گفته معاون مشارکت های مردمی سازمان امور اجتماعی، نزدیک به نیمی از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه هیات‌ها و تشکل‌های زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

ولیی با یادآوری اینکه ۱۱ هزار تشکل و سمن نیز در حوزه وزارت کشور قرار می‌گیرد که در سطوح مختلف استانی، ملی و بین المللی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۷۳ هزار خیریه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه نقش دولت سیاست گذاری و تسهیل گری است و نباید همه در امور تصدی گری داشته باشد، افزود: لازم است از ظرفیت مردمی در انجام کارها بیش از پیش بهره بگیریم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی به غربالگری و ارزیابی میدانی فعالیت سازمان های مردم نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: داشتن خروجی فعالیت تشکل های مردم نهاد مولفه مهم است و علاوه بر پیگیری و رصد آن، فراهم کردن زمینه برای شکل گیری تشکل های جدید نیز در دستور کار است.

کد خبر 1751073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha