شرکت ۸۰ درصد ناظران انتخابات خراسان جنوبی در دوره آموزشی

حجت الاسلام یعقوبی از حضور ۸۰ درصد ناظران انتخابات خراسان جنوبی در دوره های آموزشی خبر داد.

حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی- رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۰ درصدی ناظران در دوره های آموزشی گفت: از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر ناظر پیش بینی شده، تاکنون ۸۰ درصد در دوره های آموزشی شرکت کرده و مابقی هم طی چند روز آینده در دوره ها شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود، تعداد ناظران دارای پرونده و ثبت شده در سامانه را چهار هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی در ۷۶۶ شعبه اخذ رأی استان حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام یعقوبی یادآور شد: افراد پس از شرکت در دوره های آموزشی و آزمون در صورت اخذ نمره قبولی می توانند به عنوان ناظر در انتخابات فعالیت کنند.
به گفته وی به طور میانگین برای شعب اخذ رأی ثابت و سیار در استان ۳.۵ ناظر ساماندهی شده است و در برخی شعب ۲ نفر و برخی هم ۴ تا ۵ ناظر حضور خواهد داشت.
وی مجموع عوامل ستادی، بازرسی، ناظر در انتخابات استان تاکنون را بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از دو هزارو ۶۰۰ نفر ناظر و مابقی عوامل ستادی، بازرس و... را تشکیل می دهد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی  تعداد ناظران شعب سیار استان را ۸۸۸ نفر و شعب ثابت را هزار و ۶۴۳ نفر اعلام کرد.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی، ۳۵۵ شعبه سیار و ۴۱۱ شعبه ثابت است، تعداد شعب ثابت و سیار روستایی را به ترتیب ۹۱ و ۳۲۶ شعبه و تعداد شعب ثابت شهری را ۳۲۰ شعبه و سیار شهری را ۲۹ شعبه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ نفر به عنوان کاندید در انتخابات حضوردارند، تأکید کرد: تا قبل از صدور اعتبارنامه منتخبان بر اساس ماده ۶۵ قانون انتخابات شورای نگهبان می تواند بر اساس مستندات در تعیین صلاحیت افراد ورود کند.
کد خبر 1751092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha