ابتکار کانون‌ مسجدی «اشراق» در جذب جوانان زنجان

کانون فرهنگی هنری اشراق مسجد فیضیه زنجان در اقدامی خلاقانه، محافل قرآنی مسجد در طول ماه مبارک رمضان را با دعوت از دختران و پسران ۸ تا ۱۸ ساله به صرف افطار و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد فیضیه یکی از مساجد قدیمی زنجان است که در سال۱۳۲۰ تجدید بنا شده و قریب به ۸۰ سال قدمت دارد. زمین این مسجد متعلق به ابوالفضل امیرسعادتی و حاج تقی سلجوقی است که آن را برای احداث مسجد وقف نموده اند، همچنین حاج لطف الله مجبوری مسئولیت تجدید بنای آن را برعهده داشته است. رجزخوانی هیئت عزاداری فیضیه زنجان به دلیل شکوه خاصی که دارد جزو آثار ملی ثبت شده در حوزه آیین های محرم در زنجان است.

در راستای تقویت جبهه فرهنگی و جذب جوانان به مسجد کانون فرهنگی و هنری شیخ اشراق در سال ۸۲ توسط جمعی از متولیان مسجد تاسیس شد و از آن زمان تاکنون اقدامات قرآنی، فرهنگی، آموزشی، عقیدتی و هنری متعددی انجام شده است.

این کانون به عنوان یکی از کانون‌های پیشرو در اقدامات فرهنگی نسل جدید است و برای ماه مبارک رمضان نیز خلاقیت در برنامه های فرهنگی را فراموش نکرده و با انتشار فراخوان از تمام دختران و پسران ۸ تا ۱۸ سال، برای شرکت در محافل قرآنی مسجد و برنامه های تربیتی و فرهنگی پیش بینی شده در حاشیه آن دعوت نموده است.

ابتکار کانون‌ فرهنگی هنری اشراق مسجد فیضیه زنجان در جذب جوانان به مسجد

صالحی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری اشراق مسجد فیضیه زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: این کانون در سال ۸۲ و بنا به نیاز منطقه برای اقدامات فرهنگی و تربیتی تاسیس شد.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس تاکنون برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری در راس برنامه های کانون قرار گرفته و زمینه جذب ۸۵ نفر از دختران و پسران محله محقق شده و اکثر آنان در برنامه های مسجد مشارکت دارند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری اشراق زنجان به انتشار فراخوان دعوت از دختران و پسران ۸ تا ۱۸ سال برای شرکت در برنامه های تربیتی و فرهنگی کانون در کنار محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم تا پای دختران و پسرانی که مسجدی نیستند را به مساجد باز کنیم.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان با احسان افطاری به شرکت کنندگان در روزهای جمعه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بعد از افطار یک ساعت برنامه تربیتی و فرهنگی با حضور مربیان برگزار خواهد شد.

ابتکار کانون‌ فرهنگی هنری اشراق مسجد فیضیه زنجان در جذب جوانان به مسجد

به گفته صالحی، برگزاری دوره های تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، دوره آموزشی صنایع دستی، برگزاری نشست های تبیینی با موضوع حجاب و عفاف، دعوت از روحانیون برای نشست های صمیمی با نسل جوان از اهم برنامه های کانون در کنار محافل قرآنی ماه مبارک رمضان خواهد بود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری اشراق با بیان اینکه تاکنون ۲۵ نفر در این برنامه ثبت نام کردند، گفت: ظرفیتی برای ثبت نام تعیین نشده و افراد دارای شرایط می توانند با ارسال مشخصات و شماره تماس خود از طریق آی دی Rvali۱۴@ آمادگی خود برای حضور در این برنامه را اعلام کنند.

وی با یادآوری اینکه از ظرفیت خیرین مسجد و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان دربرگزاری این دوره استفاده خواهد شد، یادآور شد: حتی طبخ غذا برای افطاری توسط مربیان و اعضای کانون انجام می شود تا صمیمت بین مربیان و بچه های مسجدی بیشتر شود.

صالحی هدف از اجرای این برنامه را جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد عنوان کرد و گفت: درتلاش هستیم تا مسجد به پاتوقی برای نسل جوان تبدیل شود و اوقات خود را در آن سپری کنند.

کد خبر 1751096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha