پیشرفت مکتب اهل بیت(ع) در گرو توجه به جوانان است

آیت الله دژکام گفت: اگر می خواهیم ‌پیشرفت مکتب اهل بیت(ع) را ببینیم باید برای جوانان برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و گرامیداشت روز جوان که در هیئت محبان ثارالله شیراز برگزار شد، گفت: اگرمی خواهیم ‌پیشرفت مکتب اهل بیت(ع) را ببینیم باید برای جوانان برنامه داشته باشیم.

وی بااشاره به اینکه امام خمینی(ره) سراغ جوانان رفت و جوانان در ۱۵ خرداد، در ۲۲ بهمن، در آزادی خرمشهر حماسه آفریدند، افزود: جوانان ایرانی ‌حرم حضرت زینب(س) را از دست داعش نجات دادند و امروز مقاومت اسلامی روی دست جوانان می چرخد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر می خواهیم‌ نسلمان زیاد شود باید جوانان ازدواج کنند، گفت: ۱۴ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که باید برنامه ریزی کنیم و این کار خیر و بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج برای حفظ و حراست دین جوان اثر نیک دارد و جوان استقبال می کند اما موانعی وجود دارد، عنوان کرد: اشتغال و مسکن از جمله این مشکلات است و هزینه های سنگین اول ازدواج نیز مورد دیگر بوده که باید برنامه ریزی کنیم و ‌مدیران استان و کشور نباید دست روی دست بگذارند.

امام جمعه شیراز ادامه داد:ما باید به جایی برسیم که معضل اشتغال جوانان‌حل شود، همه دلسوزانه پای کار باشید تا این کار خیر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید در فعالیت و خدمات اجتماعی جوانان را درگیر کنید، گفت: در سال های کرونا رهبر معظم انقلاب در ماه شعبان فرمود مواسات داشته باشید.این ‌نهضت همدلی و مواسات را دیدید جوانان چه غوغایی راه انداختند؟فقط برای کرونا نبود و امروز هم‌ مشکل داریم و جوانان، پایگاه های بسیج، مراکز فعالیت مردمی و گروه های جهادی زبان خیر گذاشتند.این کار خیر را جوانان با نشاط خود می توانند انجام دهند، این کارهای خیر را تشویق و استقبال ‌کنیم.

دژکام با اشاره به اینکه جوانان برای امر سیاسی باید دلالت به خیر شوند و مطمئن باشید با این دلالت پای کار می آیند، گفت: جوانان اعلام کنند پای‌ کار هستند برای اینکه نائب امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود پای کار باشید که عزت و عظمت ایران و اسلام در این ‌مشارکت و حضور قوی و حداکثری است.

کد خبر 1751139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha