سرپل ذهاب محیای جشن های نیمه شعبان

قطره ای گفت:نیمه شعبان فرصتی مغتنم برای فضاسازی معنوی در آستانه ماه مبارک شعبان و این شب‌های مبارک که به شب‌های برات معروف‌اند، زمینه‌ساز برکات فراوان الهی و رحمت بی‌پایان خداوند بر بندگان مؤمن است.

علیرضا قطره‌ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، گفت: برپایی مراسمی اعیاد شعبانیه همچون عبادت، دعا و نیایش جمعی، تلاوت قرآن، ذکر و ستایش اهل‌بیت (ع) می‌تواند فضایی معنوی و الهی را فراهم سازد.

شهردار شهر سرپل ذهاب افزود: استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و رسانه‌های جمعی برای اطلاع‌رسانی و ترغیب مردم به مشارکت در مراسم، از اقدامات مؤثر در این زمینه است.  

وی خاطر نشان کرد: مراسم پرفیض و باشکوه نیمه شعبان در جوار بقعه احمد ابن اسحاق (ره) با حضور گسترده مردم برگزار می شود.

قطره ای تصریح کرد: این برنامه روز شنبه پنجم اسفند ماه جاری ساعت ۲۰ شب با حضور مردم ولایتمدار و مومن و دوستداران اهل بیت(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی اشک تلخ و با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری همراه خواهد بود.

  شهردار کرمانشاه اظهار کرد: وظیفه همه ما آن است که به گونه‌ای در توسعه فرهنگ مهدویت تلاش کنیم تا جامعه، نشانه‌ای از انتظار فرج را داشته باشد.    

وی در پایان گفت: با فضاسازی معنوی در جامعه مانند نصب بنر نیمه شعبان در سطح شهر، تقویت بنیان‌های فرهنگ انتظار و الگوسازی از منتظران واقعی، می‌توانیم این فرصت را به بهترین نحو مغتنم شمرده و آمادگی لازم برای پذیرش حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) را به‌دست آوریم.  

کد خبر 1751149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha