احیای هویت و کارکردهای مساجد مستلزم عزم جدی، هدفمند و برنامه محوری فعالان مسجدی است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردیدی نیست که احیای هویت و کارکردهای مساجد مستلزم عزم جدی، هدفمند و برنامه محوری توسط دست اندرکاران و فعالان مسجدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «موسی برسیاه» امروز در نشست معارفه مسئولان و رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: احساس می‌شود که حق مساجد به درستی ادا نشده و صدای ناله و شکایت مساجد بلند شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه در مقاطعی ضربه خورده‌ایم، هیچ راهی برای جبران جز بازگشت به نهضت مساجد را نداریم.

وی بر جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه مساجد تاکید کرد و افزود: همان طور که امام راحل فرمودند «مسجد محلی است که امور باید از آن اداره شود و مساجد بودند که این پیروزی را برای ملت ما به ارمغان آوردند»، پیروزی انقلاب اسلامی برای اداره مسجد است.

حجت الاسلام برسیاه تصریح کرد: تردیدی نیست که احیای هویت و کارکردهای مساجد مستلزم عزم جدی، هدفمند و برنامه محوری توسط دست اندرکاران و فعالان مسجدی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به جهت انسجام در ارکان مسجد، دفتر مقام معظم رهبری این مسئولیت را به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور واگذار کرد و در استان‌ها با محوریت و نظارت نماینده ولی فقیه مراکز رسیدگی به امور مساجد در سراسر کشور کار خود را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیران مرکز کشور و زیرنظر رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور کارها پیگیری و رصد می‌شوند.

حجت الاسلام برسیاه خاطرنشان کرد: طبق پیگیری شورای سیاست گذاری در مرکز کشور اگر فعالیت‌ها در مساجد دارای انسجام و ارکان مسجد با هم هماهنگ و همراه باشند، حال و هوای مساجد به دوران پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به اینکه این نشست جهت معارفه مسئولان و رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرهای استان برگزار شد، گفت: این افراد در مرحله نخست اطلاعات و موقعیت مکانی مساجد مناطق تحت پوشش خود را جمع آوری و در سامانه مربوطه به ثبت می‌رسانند.

کد خبر 1751175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha