سپردن مسئولیت ها به نوجوانان زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) است

حجت الاسلام حسینی گفت: با سپردن مسئولیت ها به نوجوانان جامعه برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) آماده می شود.

حجت الاسلام سیدمحمدمهدی حسینی با اشاره به دهه مهدویت و عنوان روز «انتظار و مسئولیت پذیری اجتماعی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در مورد تربیت نوجوان و جوان فرموده است؛ این است که نقش آفرینی در کشور ما به نوجوان رسیده است و نوجوانان ما به سن نقش آفرینی در اجتماع رسیده اند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نوجوانان باید بار مسئولیت را به دوش بکشند و این بار مسئولیت در این نقش آفرینی ها اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: ما با طراحی برنامه های تربیت محور نوجوانانه و با کمک جوانان متعهد انقلابی باید برنامه هایی را طراحی کنیم که با کنشگری و تاثیرگذاری نوجوانان در جامعه موجب افزایش مسئولیت پذیری این نوجوانان برای موضوعات و مسائل اجتماعی و مسائل خانواده، کشور و حل این مسائل شود.

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: بچه های ما باید بتوانند مسئله یابی کرده و بعد از آن راهکاریابی کنند و بعد از یافتن راهکارها بتوانند برای آن فرآیند بنویسند و در مرحله اقدام و عملیات وارد کار شوند و مسئولیت پذیرانه این عملیات ها را انجام دهند. تا بتوانیم جامعه را به سمت زمینه سازی برای تشریف فرمایی حضرت حجت(عج) آماده کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر آماده سازی جامعه از مسیر نوجوانان است، گفت: بهترین، مطمئن ترین و سریع ترین مسیر برای این زمینه سازی ها، مسیر نوجوانان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: با طراحی برنامه هایی که طراح، مجری و بازرس آن نوجوان است، نیروی فکری و اجرایی این برنامه ها نوجوانان هستند و برنامه ها به خوبی اجرا می شود و بزرگترها به عنوان مکمل، تسهیل گر و یاری دهنده باید به این نوجوانان کمک کنند.

وی اظهارامیدواری کرد: این اقدامات زمینه ای برای تشکیل تمدن اسلامی جهت تشریف امام زمان(عج) شود و زیربنای قیام آن حضرت باشد.

کد خبر 1751230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha