آغاز ثبت‌نام از زائران حج تمتع در کاروان‌های گلستان از ۶ اسفند/ بیش از ۴۲۰۰ نفر پیش ثبت نام کرده اند

میرقاسم پور گفت: ثبت‌نام از واجدین شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در کاروان‌های استان گلستان از ساعت ۱۰ صبح روز (یکشنبه ۶ اسفند) آغاز می شود.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ثبت‌نام از واجدین شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در کاروان‌های استان گلستان از ساعت ۱۰ صبح روز (یکشنبه ۶ اسفند) همزمان با ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان آغاز می شود.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: افرادی که بر اساس اعلام قبلی سازمان حج و زیارت با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir اقدام به پیش ثبت نام کرده و واریز وجه انجام داده‌اند و افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده و انصراف نداده‌اند، می توانند نسبت به انتخاب کاروان و قطعی کردن ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب و ثبت‌نام در کاروان، گفت: زائران برای انتخاب کاروان و ثبت‌نام در آن به صورت غیرحضوری با مراجعه به نشانی اینترنتی my.haj.ir باید ابتدا نسبت به انتخاب و ثبت‌نام در یکی از کاروان‌های استان محل سکونت خود اقدام کرده و سپس حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به دفتر مدیر کاروان‌ مراجعه و سایر مراحل ثبت‌نام (تحویل مدارک، انجام معاینات، اخذ تأییدیه پزشکی) اقدام کنند.

میرقاسم پور، مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به دفتر مدیر کاروان به منظور قطعی کردن ثبت‌نام زائران را اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه و  کارت ملی اعلام کرد و افزود: تمامی متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار (۲۰ آذر) سال ۱۴۰۳ باشند.

وی در خصوص هزینه تشرف زائران، گفت: هزینه قطعی این سفر معنوی بر مبنای مخارج ارزی و ریالی برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی آن متناسب با گروه قیمتی هر کاروان تعیین شده ‌است که پس از انتخاب کاروان مورد نظر، مبلغ باقیمانده هزینه سفر حداکثر ظرف یک هفته از طریق سامانه‌ حج و زیارت به نشانی my.haj.ir پرداخت شود.

 مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: تا کنون چهار هزار و ۲۴۳ گلستانی پیش ثبت نام خود را انجام داده و هزینه سفر خود را واریز کرده اند که از این تعداد، سه هزار و ۸۱۲ نفر اهل سنت و ۴۳۱ نفر شیعه هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت کاروان های حج تمتع استان گلستان تکمیل شده است و یک ظرفیت ناچیزی از اهل تشیع باقی مانده که تا روز (شنبه ۵ اسفند) اولویت های هشت تا ۹ اعلام خواهد شد و متقاضیان می تواتند ثبت نام کنند.

کد خبر 1751237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha