۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در استان آماده تحویل است

قناعت با بیان اینکه ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در استان آماده تحویل است، گفت: در اولین جلسه شورای مسکن تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و وزارت راه و شهرسازی امضاء می‌شود که منابع ساخت مساجد و ۵۰ درصد منابع ساخت مدرسه در این ۲۷ سایت مسکن استان را وزارت تأمین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۳ اسفند) در مراسم قرعه‌کشی برای واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: بحث قانون جوانی جمعیت از کارهای بسیار ارزشمندی است که در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به جوانان آن کشور است، گفت: متاسفانه در دهه‌ها گذشته در خصوص افزایش و جوانی جمعیت کوتاهی در سطح کشور صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای دنیا برای قدرت اقتصادی و تأمین نیرو کار و موضوعات مختلف نیازمند جمعیت به ویژه جوان هستند، متذکر شد: چین بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و تا دهه قبل بحث کنترل جمعتی را داشت اما اکنون بحث جوانی و افزایش جمعیت را در دستور کار قرار داده است.

قناعت ادامه داد: با کارهای کلیدی و اساسی در دولت سیزدهم امروز شاهد تخصیص زمین برای ۵ هزار متقاضی مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی هستیم که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ واحد برای شهروندان بیرجند و ۹۰۰ واحد در شهرستان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در دو ساله دولت سیزدهم بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین رایگان به متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت در سطح استان اهدا شده است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه متذکر شد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شده اما در دولت سیزدهم نزدیک پنج هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای استان خراسان جنوبی الحاق شده که اقدام جهادی و انقلابی است.

قناعت با بیان اینکه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور و معاونان و وزرای دولت برای حل مشکلات و توسعه کشور مدام بار بر روی دوش خود می‌گذارند چون از جنس مردم هستند و می‌خواهند مردم از این حالت خارج شوند، افزود: یکی از کارهای ارزشمند برای رفع دغدغه مردم، همین ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان مشمول طرح جوانی جمعیت است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با مدیران خوب و کار تعاملی و تیمی که صورت گرفته، رتبه نخست را در واگذاری زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در سطح کشور را کسب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طراحی ۴۸ سایت نهضت ملی مسکن در استان و اینکه تا پایان سال جاری به ۵۲ سایت می‌رسد افزود: در حال حاضر ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در سطح استان آماده تحویل به مردم است که نیاز به ساخت مدرسه و مسجد دارد لذا در اولین جلسه شورای مسکن تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و وزارت راه و شهرسازی امضاء می‌شود که منابع ساخت مساجد و ۵۰ درصد منابع ساخت مدرسه در این ۲۷ سایت مسکن استان را وزارت تأمین کند.

قناعت با اشاره به گره‌گشایی از طرح‌های زیرساختی استان از جمله گاز، آب، راه آهن و ساخت مسکن در خراسان جنوبی، گفت: هر اقدام توسعه‌ای نیازمند پیگیر و کار و تلاش فراوان دارد اما در دولت گذشته ساخت مسکن را مزخرف می‌دانستند و زیربار کار نمی‌رفتند اما دولت سیزدهم جهادی وارد میدان شد.

استاندار خراسان جنوبی در پایان تأکید کرد: مردم ایران اسلامی و خراسان جنوبی همانند ۲۲ بهمن در انتخابات ۱۱ اسفندماه هم اگر حماسه بزرگی خلق کنند همین روند توسعه، پیشرفت و تعالی در نظام و دولت سیزدهم ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1751263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha