موضوع تبیین مهدویت در جشن‌های نیمه شعبان مدنظر قرار گیرد

امام جماعت مسجد طوبی ارومیه گفت: موضوع تبیین مهدویت، مسئله ظهور و خصوصیات لازمه منتظران واقعی در جشن های نیمه شعبان مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین نژاد، امام جماعت مسجد طوبی و مدیر کانون فرهنگی و هنری المهدی ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: ما در ایام بسیار مبارک و باعظمتی قرارداریم، ایام ولادت سراسر سعادت مولایمان و مولای همه منتظران‌عالم منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

وی افزود: در این ایام‌ همه عاشقان امام زمان(ع) به هربهانه ای دنبال برگزاری هرچه باشکوهتر جشن‌های تولد آن حضرت هستند و در این بین معمولا مسئله مهمی که مورد تعافل قرار میگیرد تبیین مسئله ظهور و خصوصیات لازمه منتظران واقعی آن حضرت و کسب آمادگی لازم و کافی برای خدمتگزاری خالصانه در محضر آن امام همام میباشد.  

مدیر کانون فرهنگی و هنری المهدی ارومیه بیان کرد: یکی از مؤلفه های بزرگداشت اعیاد بزرگ دینی، دوستی با اهل بیت علیهم السلام و شاد بودن در ایام شادی آنهاست و در ایام نیمه شعبان شادی و نشاط دو بعد ظاهری و باطنی دارد، که در واقع برپایی جشن ها و آذین بندی معابر بعد ظاهری، آگاهی بخشی و تقویت فرهنگ انتظار و مهدویت بعد باطنی است.  

حجت الاسلام حسین نژاد ادامه داد: لذا ما در مسجد طوبی ارومیه بر آن شدیم تا مراسم جشن خود را در دو بخش جشن‌معنوی به همراه دعای ندبه و جشن با نشاط  مذهبی تحت عنوان «بسوی ظهور» را با حضور اهالی مسجد و محله ساحلی برگزار کنیم.  

وی گفت: تلاش کردیم با برگزاری این جشن‌ها هم شادی‌هایمان را در این جشن بزرگ به منصّه ظهور برسانیم و هم بتوانیم آگاهی بخشی کافی را در راستای موضوع مهدویت و ظهور حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه) به محبّان و ارادتمندان حضرتش ارائه دهیم.

کد خبر 1751304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha