فضای مجازی همه خطوط قرمز اخلاقی و اعتقادی را زیر سوال می برد

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه فضای مجازی همه خطوط قرمز اخلاقی و اعتقادی را زیر سوال می برد، گفت: تربیت فرزندان باید همه بر محوریت قرآن، اهل بیت (ع) و در مسیر الهی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انسان در سایه تقوا به عزت دنیا و آخرت دست پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انتظار فرج و ایمان به امام عصر (عج) یکی از مراحل تقوا بوده که این رکن رکین اسلام شامل ایمان به امامت ائمه اطهار علیهم السلام است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «با فضیلت‌ترین عبادت انتظار فرج امام زمان (عج) و آمادگی برای حکومت جهانی صالحان، ائمه هدی (ع) و اولیای الهی است».

آیت الله حسینی یادآور شد: امام صادق (ع) نیز فرمود «کسی که منتظر آن حضرت بوده، مثل شخصی است که در خیمه امام زمان(عج) حضور دارد و در همه لحظات آماده جنگ برای حضرت است» که این موضوع از جهت عبادی ثواب و عظمت بالایی دارد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بحث انتظار را سازنده و تربیت کننده دانست و ادامه داد: آنچه که ما را به خدا نزدیک، از جهنم دور و باعث تربیت دینی می‌شود، انتظار فرج است.

وی خاطرنشان کرد: فرمود« اگر کسی بر ولایت ائمه اطهار علیهم السلام در زمان غیبت ثابت قدم بماند، خداوند اجر هزار شهید مثل شهدای جنگ بدر و احد را برای چنین شخصی ثبت می‌کند».

آیت الله حسینی بیان کرد: تنها راه نجات بشریت حکومت امام معصوم حضرت مهدی (عج) است که با حکومت و قدرت خود جهان را مدیریت و بشر را به طور شایسته‌ای تربیت می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در سامرا متولد شد و پنج سال تحت کفالت امام حسن عسکری (ع) بود و در سال ۲۶۰ که آن حضرت به شهادت رسید، حضرت حجت به مقام امامت دست پیدا کرد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، سالروز ولادت امام عصر (عج) را تبریک گفت و افزود: مهم ترین مسئله انتظار عملی است که علاوه بر اعتقاد قلبی، باید اعتقاد عملی و پاکی روح برای انتظار نیز وجود داشته باشد.

آیت الله حسینی ضمن تبریک سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، ادامه داد: خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوف، منجم، ریاضیدان و دارای سطح بالایی از دانایی و آگاهی در علوم مختلف بود.

وی خاطرنشان کرد: خواجه نصیر طوسی ایرانی و از مفاخر جامعه علمی جهان و امت اسلامی بود.

آیت الله حسینی روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت و افزود: این افراد به صورت شبانه روزی از سرزمین، امنیت، آزادی و ناموس این ملت حفاظت و حراست می‌کنند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سربازان گمنام به صورت خستگی ناپذیر در برابر توطئه کفار و منافقین مجاهدت می‌کنند، تاکید کرد: دشمنان به صورت شبانه روز توطئه‌های بسیاری را طراحی می‌کنند ولی با مجاهدت سربازان گمنام راه خدا، این توطئه‌ها نقش برآب می‌شود.

وی روز امور تربیتی و حکیم سبزواری را تبریک گفت و ادامه داد: این فیلسوف بزرگ و دانشمند عرصه دین افتخاری برای جامعه شیعی ایران است.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر تربیت فرزندان در سه خصلت تاکید دارند، گفت: خانواده‌ها باید تلاش کنند فرزندانی در شأن و منزلت انسان، بنده خدا، جامعه شیعه، قرآنی و در مسیر پیامبر و اهل بیت علیهم السلام تربیت کنند.

امام جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه فرزندان باید در مسیر کمال، نماز، روزه، قرآن، حجاب و حیا و حلال و حرام تربیت شوند، یادآور شد: باید فرزندان با احکام و معارف اسلامی تربیت و اگر می‌خواهیم که آنها آینده خوبی داشته باشند، باید نگران معنویت، اخلاق، نماز، روزه و ... آنها باشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه پدر و مادر در فردای قیامت باید پاسخگوی تربیت معنوی، دینی و قرآنی فرزندان باشند، افزود: کسی که فرزند خود را به ادب اسلامی تربیت نمی‌کند، یعنی راه بهشت را بر او بسته و راه جهنم را بر او باز می‌کند که این بزرگ ترین خیانت به فرزندان است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر پدر و مادر نمازخوان، اهل حلال و حرام، حجاب و حیا و ... به صورت عملی باشند، فرزندان نیز به این کار ترغیب و تشویق می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه فضای مجازی همه خطوط قرمز اخلاقی و اعتقادی را زیر سوال می برد، اظهار کرد: تربیت سیاسی، دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی فرزندان یک ضرورت بوده و باید همه بر محوریت قرآن، اهل بیت (ع) و در مسیر الهی صورت گیرد.

وی گفت: مدارس و محیط جامعه نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده و باید مدیران مدارس تربیت دینی و اسلامی فرزندان این مرز و بوم را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 1751337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha