مدیران و مسئولان حق سو استفاده از آرای مردم را ندارند

حجت الاسلام میثم تارم خطاب به مدیران و مسئولین، گفت: نباید از مدیریت، قدرت و نفوذ خودتان در جهت سو استفاده از آرای مردم بهره برداری کنید بلکه باید امانت دار مردم باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۴ اسفندماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: امنیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دشمنان سخت است و هر روز در تلاش هستند تا این امنیت و آسایش را به هم بریزند.

امام جمعه جیرفت افزود: به برکت بیداری، اشراف، بصیرت و تلاش های مجاهدانه و خالصانه سربازان گمنام امام زمان (عج) روزانه چندین توطئه و چندین خیانت از خیانت های برخاسته از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی می شود.

وی بیان کرد: البته گاهی هم حوادث تلخی مثل سالگرد شهادت سردار دلها رخ می دهد اما هیچ ابهامی در تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای امنیتی ما در اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی ایجاد نمی کند زیرا با اشراف اطلاعاتی که دارند روزانه بیش از صدها توطئه را خنثی می کنند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به روز امور تربیتی، ابراز کرد: شهید رجایی و باهنر بنیان گذار امور تربیتی بودند  و امروز هم وزارت آموزش و پرورش توجه خاص به امور تربیتی دارد.

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: مربیان نسبت به این مسئله توجه داشته باشند که نتیجه دانش و علم بدون تربیت تهذیب می شود کسانی که علم و دانش دارند اما دست به نسل کشی در غزه می زنند.

وی با بیان این که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم، اظهار کرد: یکی از خواسته های چهار گانه مقام معظم رهبری، رقابت انتخاباتی بود و خوشبختانه با تایید صلاحیت های شورای نگهبان این دوره شاهد رقابت استثنایی در بین نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ما شاهد چنین رقابت بسیار زیاد و نزدیک نبوده ایم در حوزه انتخابیه شهرستان جیرفت و عنبرآباد بیش از ۳۰ نامزد حضور دارند که در نوع خود بی سابقه است.

امام جمعه جیرفت یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری در بحث انتخابات را مشارکت دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت وظیفه همگانی ما است و باید آنرا یک امر بزرگ و عبادت مقدس بدانیم زیرا برای کشور امام زمان (عج) امنیت می آورد و سرنوشت این امت مقاوم و سرافراز در انتخابات رقم می خورد بنابراین هیچ عبادتی از حضور در پای صندوق های رای مهم تر نیست.

وی تصریح کرد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهم واجبات است و رای دادن ما در حفظ، امنیت و تقویت این نظام اسلامی و خنثی کردن نقشه های دشمنان آن موثر است.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: حضور ما در انتخابات هم وظیفه و هم حق ما است زیرا ما با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت مان دخیل خواهیم بود.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که در کنار مشارکت، ما وظیفه داریم فرد اصلح را انتخاب کنیم، اظهار کرد: همه نامزدهای انتخاباتی توسط هیات های اجرایی و نظارت و در نهایت شورای نگهبان تایید شده اند، صلاحیت ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند اما عقل حکم می کند آن که اصلح است و شرایط صلاحیت آن از دیگران بیشتر است را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری برای انتخاب فرد اصلح ۱۹ معیار را ذکر کرده اند، افزود: قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و آگاهی از نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند و با تدبیر و با برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی و حرکت در جهت آرمان های و پیشرفت کشور بخشی از این معیارها است.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: در کلام رهبری فرد اصلح باید دارای ویژگی هایی همچون دوری از منفعت های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح و خود داری از اسراف و پرداخت رشوه های تبلیغاتی، پرهیز از بداخلاقی های تبلیغاتی، پایبندی به قوانین و ارزش های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در مقابل فشارهای دشمن، مومن با تقوا و متوکل به خدا، ساده زیست و دوری از اشرافی گری، امانت دار، پاکدامن و به دور از فساد، ایمان به نظرات و توانمندی های مردم و صادق و رو راست، باشد.

امام جمعه جیرفت خطاب به مدیران و مسئولین، گفت: نباید از مدیریت، قدرت و نفوذ خودتان در جهت سو استفاده از آرای مردم بهره برداری کنید بلکه باید امانت دار مردم باشید.

وی تاکید کرد: هیچ یک از مدیران و مسئولین حق دخالت در انتخابات را ندارد و نمی تواند به نفع نامزد خاصی تبلیغ کند.

کد خبر 1751345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha