مردم در انتخابات باید به دنبال انتخاب اصلح باشند

امام جمعه پاتاوه ضمن تاکید بر اینکه مردم در انتخابات باید به دنبال انتخاب اصلح باشند، گفت: کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند، از بد دهنی، توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۴ اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه باتوصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به آثار شوم حسادت از نظر قرآن مجید و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: «انسان‌های با تقوا، اهل حسادت نیستند ولی اهل غبطه هستند و فرق حسادت و غبطه این است».

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه ما وقتی فضل، منصب و تمکن مالی کسی را می‌بینیم ناراحت می‌شویم که این حسادت است، گفت: ولی غبطه آن است که ما آن فضل را برای خود آرزو می‌کنیم و برای برادر دینی، خوشحالیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره نسا آیه ۵۴ می فرماید : «آیا حسد می‌ورزید؟ منظور قوم یهود می‌باشد ،با مردم یعنی مسلمین چون آنها را خدا به فضل خود برخورد نمود».

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه از نظر دین اسلام حسادت، یک بیماری روحی بسیار خطرناک است، به نقل از امام صادق (ع) و امام علی (ع)، افزود: «حسود از دنیا لذت نمی‌برد و انسان حسود راحت نیست ».

خطیب نماز جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید توجه داشته باشند تا زمینه حسادت را فراهم نکنند، ادامه داد: حسادت، باعث غم و اندوه و همچنین باعث ناامیدی و قتل می‌شود.

وی در خطبه سیاسی نماز به انتخابات پیش رو از لسان رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: «یکی از ابزارهای مهم قوت کشور، انتخابات است، هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است، پایه تحول در کشور، انتخابات می‌باشد».

حجت الاسلام سیادت به استفاده مقام معظم رهبری از حکم حکومتی پیرامون انتخابات اشاره کرد و گفت: امر واجب و مولوی است این حکم حکومتی است، چه کسانی که مقلد رهبر معظم باشند یا نباشند، یک تکلیف شرعی و ملی برای واجدین رای است.

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: راه اصلاح کشور، انتخابات است.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم در انتخابات باید به دنبال انتخاب اصلح باشند، خاطرنشان کرد: کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند، از بد دهنی، توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند.

خطیب جمعه پاتاوه همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنند کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اشاره و ادامه داد: «امروز مسئله بزرگ جهان اسلام، غزه است، آزادگان غیر مسلمان جهان هم عزادار مردم مظلوم غزه هستند، آیا سران و مسئولان کشورهای اسلامی به تعلیم و معرفت قرآنی درباره غزه عمل می‌کنند؟! چرا سران کشورهای اسلامی قطع پشتیبانی از صهیونیسم را اعلام نمی‌کنند؟».

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی با تبریک نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت امام مهدی (عج)، روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به بیان روایتی از امام سجاد (ع) اشاره و اظهار کرد: حفظ ایمان و مومن ماندن در دوران غیبت، مطابق هزار شهید جنگ بدر و احد است . لذا دوران غیبت، دوران خالص شدن نه گمراه شدن و دوران رشد و تعالی بشریت است .

حجت الاسلام سیادت بر اساس روایات‌ به ویژگی یاران امام زمان علیه السلام پرداخت و عنوان کرد: یاران امام دارای ایمان عمیق، برخوردار از عقلانیت و بصیرت، مانوس با قرآن، اهل عبادت و تضرع، عاشق و دلباخته امام زمان0عج)، اطاعت پذیر، عصیان ستیز، اهل جهاد، شهادت طلب و شجاع هستند.

امام جمعه پاتاوه در فراز دیگری از خطبه با تقدیر و تشکر از سربازان گمنام امام زمان علیه السلام که از اول انقلاب اسلامی تاکنون ثابت کردند که یاران مخلص آن حضرت و مریدان امامین انقلاب، حامی انقلاب و مردم هستند، به نقل از سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: «از امتیازات برجسته دستگاه اطلاعات، بومی بودن آن و الگو نگرفتن از هیچ مجموع اطلاعاتی در دنیا است».

وی با تبریک مناسبت هشتم اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به نقل از حضرت امام خمینی(ره)، گفت: «استاد اخلاق برای خود معین نمایید، جلسه وعظ و خطابه پند و نصیحت تشکیل دهید، علم در قلب غیر مهذب، ظلمت و سیاهی را گسترده‌تر می‌سازد و حجاب اکبر است، علم بدون معنویت و علم بدون تربیت، گمراهی انسان را بیشتر می‌کند».

کد خبر 1751349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha