کتابخانه مرکزی کرمانشاه را پایان دولت تحویل می دهیم

رمضانی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی کرمانشاه را پایان دولت تحویل می دهیم، گفت:در هفت استان از جمله کرمانشاه ساخت کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم این هفت پروژه به پایان برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، مهدی رمضانی در حاشیه سفر به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی کرمانشاه را پایان دولت تحویل می دهیم، گفت:۱۳ استان کشور دارای کتابخانه مرکزی فعال هستند، و در هفت استان دیگر هم از جمله کرمانشاه ساخت کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم این هفت پروژه به پایان برسند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: ساخت کتابخانه مرکزی همواره جزو مصوبات سفر هیات دولت بود  که در برخی استان ها اعتبارات خوبی هم در این زمینه اختصاص داده شده است و نهادکتابخانه ها تنها بهره بردار پروژه های کتابخانه مرکزی است.

وی با اشاره به فعال بودن پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه، خاطر نشان کرد:روند کار این پروژه مطلوب نیست و برای اینکه بتوانیم پروژه را تا پایان این دولت به بهره برداری رسانیم، کار باید سرعت بیشتری بگیرد و این در حالی است اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان  است که با تامین این اعتبار و سرعت بخشیدن به کار، پروژه نهایتا تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

رمضانی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی داریم و تعداد اعضای کتابخانه های عمومی کشور نیز ۱۰ میلیون نفر است که از این تعداد سه میلیون نفر فعال بوده و تراکنش به معنی امانت گرفتن کتاب دارند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و از ۴۰ درصد باقی مانده هم که بزرگسالان هستند، ۶۰ آنها را زنان خانه دار تشکیل می‌دهند.

رمضانی گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده و گردش مالی حوزه نشر هزار میلیارد تومان بوده است و روزانه ۱۲۰ هزار امانت کتاب در کتابخانه ها به ثبت رسیده که سالانه به ۳۰ میلیون مورد امانت کتاب می رسد، اما این سوال وجود دارد که این آمار دقیقا کجای محاسبه سرانه مطالعه لحاظ می شوند.

وی با اشاره به  راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه ها، گفت: ظرفیت راه اندازی ۷۰۰ مرکز مشاوره در کتابخانه های کشور وجود دارد، اما در مرحله پایلوت طرح، پنج مرکز مشاوره راه اندازی شده است.

کد خبر 1751375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha