تشکیل پرونده جنایی علیه برلین به اتهام حمایت از نسل کشی در غزه

گروهی از وکلای آلمانی به اتهام حمایت از نسل کشی در نوار غزه علیه مقامات ارشد دولت خود پرونده جنایی تشکیل دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، گروهی از وکلای آلمانی به اتهام حمایت از نسل کشی در نوار غزه علیه مقامات ارشد دولت آلمان پرونده جنایی تشکیل دادند.

این وکلا که وکیل دو خانواده غزه‌ای هستند، در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، پایتخت آلمان، گفتند: ما طرح شکایت کیفری علیه مقامات دولت آلمان به اتهام کمک و مشارکت در نسل کشی مردم فلسطین و ارسال سلاح به اسرائیل را تنظیم کرده‌ایم.

این شکایت با حمایت موسسه فلسطینی برای دیپلماسی عمومی و مرکز حمایت حقوقی اروپا به دادستانی فدرال کارلسروهه، در جنوب غربی آلمان ارسال شده است.

نادیه سامور، وکیل متخصص در پرونده های جنایی، گفت: طرح شکایت پس از تصمیمات اخیر دیوان بین المللی دادگستری در مورد جنایات اسرائیل در غزه صورت گرفته است.

وی افزود: این شکایت علیه اولاف شولز، صدراعظم آلمان و وزرای امور خارجه، اقتصاد، دارایی، دفاع و دادگستری که وزارتخانه‌های مسئول اعطای مجوز برای ارسال سلاح به ارتش اسرائیل هستند، تنظیم شده است.

رژیم صهیونیستی بیش از ۴ ماه است که جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی سابقه، ده ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

کد خبر 1751406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha