پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه در راین به امام زمان(عج)

قصه این ارادت از یک روز سه‌شنبه شروع شد؛ روزی که شوق‌ها شکوفه‌ می‌داد و هُرم گرم نفس‌های کسی، آنها را فرا می‌خواند تا زمستان وجودشان را گرما ببخشد.

خبرگزاری شبستان-کرمان؛ راین-طاهره بادامچی: قصه این ارادت از یک روز سه‌شنبه شروع شد؛ سه‌شنبه‌ای که حالا در بیش از ۵۰ هفته امتداد پیدا کرده و این ارادت را هر روز شکوفاتر و جلوه‌های تازه‌تری نمایان می‌کند.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه در راین به امام زمان(عج)

ابتدای کار ۴، ۵ نفر بیشتر نبودند؛ وقت‌هایی که نیاز به نیرو داشتند، رفقا را صدا می‌کردند و آنها وارد کار که می‌شدند، علاقه‌مند و پابست گروه شده و حالا یک گروه دخترانه ۱۶ نفره شدند تا به سهم خود پای کار امام زمان باشند.

پاتوق هفتگی‌شان مقابل امامزاده ابوالبشائرهاشم است؛ در جوار مسجد شیرخدا! در سرما و گرما بساط ارادت پهن می‌کنند تا یاد امام حیّ و حاضر را نه فقط برای مردمان شهر که برای مسافرانی که از راین تردد دارند هم تازه کرده باشند.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه به امام زمان عجل‌الله تعالی

همه اعضای این گروه، تاثیر کار برای امام زمان عجل‌الله را در زندگی شخصی خود دیدند؛ برای روایت بخشی از این تجربه شیرین و لذت‌بخش سراغ یکی از اعضای گروه رفته و مصاحبه‌ای با او ترتیب دادیم.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه به امام زمان عجل‌الله تعالی

زهرا فدایی که با خواهرش زهره، دوقلوهای پای ثابت این برنامه هستند؛ می‌گوید: تاثیر مهمی  که این برنامه، در اعضای گروه و مردم و دانش‌آموزان داشته تقویت و ملموس شدن ارتباط با امام زمان عجل‌الله تعالی و زنده شدن یاد ایشان در دل‌ها است.

پیشنهاداتی برای حس و حال بهتر

وی می‌افزاید: گروه ۱۶ نفره ما در مدارس دو پیشنهاد به دانش‌آموزان می‌دهد؛ یکی نامه نوشتن روزانه به امام زمان که بچه‌ها از دغدغه‌ها، مشکلات، مسائل و ناراحتی‌ها و شادی‌های خود برای امام علیه‌السلام بنویسند حالا یا روی کاغذ و یا از طریق یه گروه دونفره خصوصی به نام پدر-دختری در شبکه‌های مجازی؛ دومین پیشنهاد، هدیه کردن ثواب کارهای خوب به امام زمان به نیت ظهور و سلامتی امام که این دو کار تاثیر خیلی عجیبی در برقراری ارتباط بیشتر و صمیمی‌تر شدن و نزدیک‌تر شدن به امام زمان داشته است.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه به امام زمان عجل‌الله تعالی

فدایی ادامه داد: هم اعضای گروه سه‌شنبه مهدوی و هم دانش‌آموزان از تاثیرات زیاد این دو کار برای ما گفتند و خدا را شکر این ارتباط دوستانه با امام عصر (عج) برقرار شده است؛ خصوصا وقتی که گروه خصوصی دو نفره در فضای مجازی ایجاد شده که هر کسی برای خودش به هر اسمی که دوست دارد و بیشتر احساس صمیمیت و نزدیکی با حضرت می‌کند، این گروه را راه‌اندازی و هر روز با امام از این طریق در ارتباط است.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه به امام زمان عجل‌الله تعالی

وی با اشاره به اینکه گویا هر روز داری با یک بزرگتر با یک پدر قدرتمند صحبت می‌کنی؛ افزود: این کار واقعاً آدم را از هر چیزی بی‌نیاز می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم بقیه هم حداقل یک بار هم شده صحبت کردن با امام زمان را تجربه کنند.

نذر امام زمان

فدایی با بیان اینکه علاوه بر اینکه چند نفر خیّر ثابت داریم؛ موارد زیادی هم در طول این ۵۰ هفته وجود دارد که افراد نذوراتی مثل آش رشته، شربت، شکلات، شیرینی و... در سه‌شنبه‌های مهدوی توزیع کردند؛ گفت: گاهی اوقات حتی مسافرانی که از راین عبور می‌کنند، نذوراتی دادند؛ از جمله یک بار، آقایی که با پیکان‌باری عبور می‌کرد و معلوم بود وضع مالی خیلی خوب هم ندارد اما پای ایستگاه سه‌شنبه‌های مهدوی ۵۰۰ هزار تومان هدیه داد.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه در راین به امام زمان(عج)

تلنگرهای به موقع

وی به اشاره به توزیع محتوای فرهنگی در بسته‌های پذیرایی سه‌شنبه‌های مهدوی بیان کرد: یک بار که در بسته‌های فرهنگی، پیغام امام زمانی گذاشته بودیم، یکی از مسافران نیت کرد و یک پیغام برداشت؛ وقتی جمله داخل آن را خواند، خیلی منقلب شد؛ می‌گفت در حال جدا شدن از همسرش بوده و این پیغام را که براشت، خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و آن را یک نشانه تلقی کرد؛ شاید از جدایی منصرف شد...

امدادهای امام زمانی

فدایی در بخش دیگری از سخنانش درباره برکت کار برای امام زمان عجل‌الله تعالی می‌گوید: امام زمان واقعاً خودش همه کارها را ردیف و مدیریت می‌کند؛   فقط کافی است اراده کنیم یک کاری برای حضرت انجام شود؛ هم پول آن را و هم نیرو و امکانات می‌رسد.

پدر، دختری| قصه ارادت یک گروه دخترانه به امام زمان عجل‌الله تعالی

گفتنی است؛ گروه سه‌شنبه‌های مهدوی راین این هفته برنامه خود را زودتر از موعد، همزمان با میلاد امام زمان عجل‌الله تعالی برگزار کردند.

کد خبر 1751639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha