تهیه طرح پژوهشی بررسی چالش های قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار

طالع زاری از تهیه طرح پژوهشی بررسی چالش های قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار از سوی کانون وکلای دادگستری گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی طالع زاری امروز (دوشنبه ٧ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری است که در سال ٣١ توسط دکتر مصدق در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و هر سال این روز گرامی می داریم.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: نهاد وکالت حدود یک قرن سابقه دارد و شروع نهاد وکالت به سال ١٢٩٧ هجری شمسی بر می گردد.

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در سال گذشته، گفت: این قانون پذیرش وکلا را دستخوش تغییر کرد و باعث شده شاهد قبولی ١٠ برابری در آزمون وکالت باشیم.

طالع زاری ادامه داد: کانون وکلای دادگستری گلستان بعد از تصویب این قانون در یک اقدام نمادین و ابداعی در کشور، یک طرح پژوهشی را تصویب کرده است تا با ارائه آن به مجلس و قوه قضائیه، ایرادات این طرح به طور مستند ارائه می شود.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ٧٢ وکیل و کارآموز وکالت در استان، گفت: از این تعداد، ٧٣۴ نفر وکیل پایه یک، ٢ نفر وکیل پایه ٢ و ٣٣۶ نفر کارآموز وکالت هستند.

طالع زاری افزود: در راس ساختار کانون، هیئت مدیره است و توسط هیئت مدیره اداره می شود.

وی با اشاره به عملکرد دادسرای انتظامی کانون، گفت: در سال گذشته و ۶ ماهه امسال، ٢۴١ شکایت و گزارش علیه همکاران ما ثبت شده است که از این تعداد ١٠٨ مورد منجر به قرار منع تعقیب شده، چهار مورد کیفرخواست صادر شده و ۴٠ مورد منجر به صدور آرای محکومیت شده است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان نیز در ادامه گفت: اگر وکیل استقلال و آزادی لازم را برای کارش نداشته باشد، فقط اسمش وکیل است و کارایی ندارد.

رضا سلیمانی افزود: در یک محاکمه و کاری که برای محاکمه انجام می شود و تمام عوامل وابسته به دولت هستند، تنها کسی که به قانون تذکر می دهد وکیل است.

وی ادامه داد: وکیل باید حمایت کننده حقوق موکلین باشد و کانون وکلا طرفدار و حامی رسانه ها هستند.

عضو دیگر هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: کانون وکلا میراث دار دکتر مصدق است و باید بتوانیم استقلال کانون های وکلا و نهادهای دیگر را با تمام تلاشمان نگه داریم.

فرهاد توماج افزود: شرافت وکالت همانند شرافت خبرنگاری است و همچون این قشر موثر هستند.

وی با بیان اینکه تلاش هایی انجام می شود تا وکلای جوان را از جاده خودشان منحرف کنند، اظهارداشت: وقتی عرضه و تقاضا برابر نباشد، وکیل را به سمت دلالی خواهد برد.

کد خبر 1751772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha