بایدن: اسرائیل با توقف عملیات نظامی در ماه رمضان موافقت کرد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: اسرائیل با توقف عملیات نظامی در ماه رمضان در غزه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه آمریکایی NBC گفت: اسرائیل توقف عملیات نظامی و فعالیتی در طول ماه مبارک رمضان موافقت کرده است.

بایدن در اظهاراتی گفت: اسرائیل به تخلیه شمار زیادی از ساکنان رفح قبل از آغاز عملیات نظامی متعهد شده است، جایی که نزدیک به یک میلیون نفر پناه آوردند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: درصورتی که افزایش تعداد کشته شدگان فلسطینی ادامه یابد، اسرائیل در خطر از دست دادن حمایت سراسر جهان است.

بایدن امیدوار است که در طول هفته آینده آتش بس انجام گیرد. آتش بس موقت ممکن است به راه به حل دو دولت و عادی سازی روابط با عربستان کمک کند.

از سوی دیگر، جک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت: مذاکره کنندگان به تفاهم درباره خطوط ضروری تبادل اسرا به منظور آتش بس موقت دست یافتند.

باوجود تلاش آمریکا برای ایجاد امکان دستیابی به توافق احتمالی، مقاومت فلسطین اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی برای دستیابی به توافق مانع تراشی می کنند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت: این جنبش با روند مذاکرات درباره حملات اسرائیل به نوار غزه در پاسخ به تلاش میانجی گران موافق است.

وی افزود: این جنبش درمقابل استمرار تعلل اشغالگران، جدیت و انعطاف بالایی نشان داده است.

سخنان بایدن و ابراز امید برای دستیابی به توافق آتش بس، همزمان با حمایت کاخ سفید با حملات اسرائیل به نوار غزه است.

اسراییل در صورتی که تعداد افراد فلسطینی کشته شده در غزه افزایش پیدا کند، حمایت‌های جهانی را از دست خواهد داد.

بایدن همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی با توقف فعالیت‌های نظامی طی ماه رمضان موافقت کرده است.

کد خبر 1751939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha