لزوم بازنشر میراث شفاهی شهدای جامعه کارگری

سرهنگ پاسدار سلامی برلزوم جمع آوری خاطرات شهدای جامعه کارگری استان مازندران تاکید کرد و گفت: بازنشر میراث شفاهی هزار و ۱۱۴شهید کارگر دیار علویان مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدارمحمد حسن سلامی- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در نشست با علی باقری- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای جامعه کارگری با بیان اینکه جامعه کارگری یکی از ارکان دفاع مقدس بودند و نقش محوری در سال‌های مجاهدت داشتند، اظهار کرد:معتقدیم  رفع مشکلات مردم بهترین شیوه عمل به سیره شهداست.

وی با تاکید براینکه قدردان همت والای جامعه کارگری استان برای حضور بابصیرت در تمامی عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در جنگ هشت ساله تحمیلی هستیم، افزود: کارگران از دیرباز تاکنون با پیروی از خط ولایت فقیه و تاسی از سیره عملی شهدا پای انقلاب و ارزش های نظام ایستاده اند.  

سرهنگ پاسدار سلامی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی از جامعه کارگری ما به عنوان یک قشر پرتلاش و زحمتکش و همیشه در صحنه یاد می‌کند که کارنامه پرافتخاری در دوران دفاع مقدس از خود به جای گذاشتند.

وی به توفیقات کشور در عرصه تولید و خودکفایی در بخش های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان شد: امروز جامعه کارگری با اتکا به توان و سلاح ایمان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد.

سرهنگ پاسدار سلامی گفت: امروز باید تلاش کنیم آموزه‌ها و معارف دفاع مقدس در واحدهای تولیدی باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد روحیه معنویت شود و کار برای کارگران در فضای ارزشی فراهم شود.

وی با اشاره به نقش با اهمیت جامعه کارگری کارفرمایی و تعاونی‌ها در دوران دفاع مقدس، افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی استان مازندران نقش مستقیم در دوران دفاع مقدس داشتند و باید نقش واحدها و کارکنانشان در دوران دفاع مقدس مستندسازی شود.

سرهنگ پاسدار سلامی همچنین جمع آوری مصاحبه‌های تاریخ شفاهی رزمندگان کارگر، تدوین فرهنگنامه شهدای جامعه کارگری، تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت جامعه کارگری، تولیدات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری در خصوص نقش کارگران در دفاع مقدس، آموزش معارف دفاع مقدس جامعه کارگری و برنامه‌های فرهنگی جامعه کارگری، ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس در سامانه جامع دفاع مقدس و بازدید کارگران از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از جمله برنامه‌های پیشن‌های کارگروه جامعه کارگران، کارفرمایان و تعاونی‌ها ذیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

لزوم بازنشر میراث شفاهی شهدای جامعه کارگری

علی باقری- مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست صمیمی با بیان اینکه جامعه کارگری این خطه از شمال کشور هزار و ۱۱۴شهید دردوران دفاع مقدس تقدیم نظام نمودند، اظهار کرد: نباید از ایثار و رشادت های شهدای کارگر غافل شد چراکه این قشر اثرگذار در کنار حضور در جهاد اقتصادی، با حضور در جبهه های نبرد علیه رژیم بعث عراق از جان شیرین خود گذشتند.

وی برلزوم تکریم خانواده های معظم شهدای جامعه کارگری تاکید و خواستار جمع آوری خاطرات و سیره عملی شهدای کارگر شد و گفت: هرساله با همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا یادواره شهدای کارگری استان برگزار می شود.

باقری با بیان اینکه ۱۱۰ هزار واحدهای بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس در سطح استان و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تعاونی و ۷۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی جامعه هدف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران هستند، اذعان کرد: منافع کارگران و کارفرمایان را در چهارچوپ قانون دنبال می‌کنیم.

کد خبر 1751954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha