پیشرفت‌های نظامی کشور در نتیجه توجه به دانش و دانشمندان است

حسینی با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی گفت: یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی بحث علم است. از لازمه‌های تشکیل مدینه فاضله، مدینه اخلاق، رفاه، آسایش و سلامت، علم و دانش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمد حسینی امروز (سه شنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره خوارزمی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی گفت: یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی بحث علم است. از لازمه‌های تشکیل مدینه فاضله، مدینه اخلاق، رفاه، آسایش و سلامت، علم و دانش است. در مدینه علم و دانش است که استعدادها شکوفا می‌شود و علم به اوج خود رسیده و آلام بشریت به پایان می‌رسد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور به پیشینه درخشان ملت ایران و مسلمانان اشاره کرد و گفت: در قرآن به موضوع علم تاکید و عالمان تکریم شده اند. اگر در کشور در مباحث نظامی پیشرفت کرده‌ و به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم، ناشی از دستاوردهای دانشمندان است.

حسینی اظهار داشت: اینکه عنوان کرده ایم در مرز دانش حرکت می‌کنیم، به این معناست که در مرزهای دانشِ امروز هستیم ولی علم تمام نمی شود و پایانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب به موضوع علم عنایت ویژه‌ای شده و به رغم تحریم‌ ها و تهدیدها به علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی باسابقه‌ترین جشنواره است، گفت: این جشنواره در دوران جنگ تحمیلی برای معرفی نیروهای نخبه و تسهیل همکاری آن‌ها پایه‌گذاری شد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌ها به صورت جمعی گفت: ضروری است که بانک اطلاعاتی از نخبگان داشته باشیم تا صاحبان حِرَف، آنها را بشناسند. علم ما باید علم نافع و در جهت حل مشکلات کشور باشد. عمل بدون پشتوانه دانش به جایی نخواهد رسید.

کد خبر 1751963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha