تحقق ۲ مطالبه دیرینه مردم شهرستان فردوس در دولت سیزدهم

قناعت گفت: دو مطالبه دیرینه مردم برای تامین دستگاه ام. آر. آی و ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی شهرستان فردوس در دولت سیزدهم محقق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۸ اسفند) در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح سه پروژه مهم شهرستان فردوس اظهار کرد: در اولین سفر به شهرستان فردوس در سال ۱۴۰۰، بزرگان شهرستان درخواست تامین دستگاه ام. آر. آی و ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی را داشتند چون در دولت قبل هیچ اقدامی نشده بود این درخواست‌ها را دست نیافتنی می‌دانستند اما اکنون به همت دولت سیزدهم این درخواست‌ها محقق شد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز ماده ۲۳ کشوری برای دانشکده پیراپزشکی فردوس را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: دولت سیزدهم خود را فقط به این دو خواسته مردم شهرستان فردوس محدود نکرد و در دو سال اخیر و امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پروژه‌های در حوزه صنعت و معدن و فرآوری هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پست برق ۴۰۰ کیلوولت در فردوس، ادامه داد: برق یکی از مولفه‌های کار و پیشرفت در هر منطقه‌ای است که در طول ۴۳ سال گذشته در خراسان جنوبی فقط سه پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین احداث شده بود اما در دو سال اخیر دولت سیزدهم عمیات اجرایی دو پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان و فردوس آغاز شده است.

قناعت در ادامه بیان کرد: همچنین در دهه فجر عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلوولت برای شهرک صنعتی فردوس آغاز شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شده اما در دولت سیزدهم نزدیک ۵ هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.

استاندار خراسان جنوبی به انتقال آب دریای عمان به استان اشاره کرد و گفت: خط انتقال این طرح هزار و ۳۴۲ کیلومتر است که ۳۸۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی است و ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه انتقال خط اصلی می‌باشد.

قناعت با بیان اینکه مرحله لوله‌گذاری این طرح نیمه اول سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، افزود: همچنین اجرای ۲۷۰ کیلومتر انتقال خطوط فرعی و انشعابات به شهرستان‌ها نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته وی در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب هزینه می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: کسری مخازن آب استان سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب است اما از محل پروژه انتقال آب دریای عمان، ۶۰ میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت.

قناعت خاطرنشان کرد: کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده است و شاهد اتفاقات مهم و توسعه‌ای در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی در ادامه به تلاش و بمباران تبلیغاتی دشمن برای ناامیدی و کاهش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: سال ۲۰۲۴ میلادی در کل جهان، ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود اما چرا این قدر به انتخابات ایران پرداخته‌اند چون پشتوانه مردمی یکی از مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب رمز شکست‌ناپذیری انقلاب و نظام اسلامی پشتوانه مردمی است، ادامه داد: دشمن این پشتوانه مردمی را هدف قرار داده است گرچه مردم هر سال در ۲۲ بهمن و مناسبت‌های مختلف به میدان می‌آیند و نقش‌آفرینی می‌کنند اما باید با حضور پررنگ در انتخاب آن را تکمیل کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه همه باید برای دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات رسانه باشند، خاطرنشان کرد: هر رأی که در صندوق انداخته شود رأی به پیشرفت و تحول و آرمان‌های نظام و به نفع جبهه مقاومت و علیه امریکا و اسرائیل وحشی است.

به گفته وی، هر برگه رأی که داخل صندوق انداخته نشود رأی به نفع امریکا جهانخوار و انگلیس خبیثی است که در سال‌های قبل از انقلاب، ۹ میلیون از مردم ایران را با ایجاد قحطی ساختگی از بین برد و سال‌ها نفت کشور را غارت کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ملت ایران اثبات کرده که هر وقت دشمن فشار وارد می‌کند دست از پشتیبانی از نظام اسلامی برنمی‌دارند، عنوان کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور وجود دارد ولی شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی به مراتب از ایران بدتر است اما رسانه‌ها غرب را بزک می‌کنند که خواص و فرهیختگان جامعه وظیفه دارند برای آگاهی جوانان روشنگری داشته باشند.

قناعت با اشاره به سوابق درخشان خراسان جنوبی در درصد بالای مشارکت در انتخابات، گفت: امیدواریم در انتخابات امسال هم حماسه دیگری خلق کنند و شاهد حضور میلیونی ملت ایران اسلامی در پای صندوق رأی باشیم.

گفتنی است، واحد فراوری تولید کنسانتره فلورین با سرمایه‌گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر امروز با حضور استاندار و مسئولان در فردوس افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی پست و خط ۴۰۰ کیلوولت برق با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و ساختمان دانشکده علوم پزشکی فردوس با اعتبار پیش‌بینی شده ۸۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 1752028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha