احساس مسئولیت ریش سفیدان بازار برای انتخابات، پرشورتر شد

چند روز بیشتر به انتخابات نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری نمانده و همه مردم خصوصا احساس مسئولیت بزرگان و ریش سفیدان بازار که بسیار لازم و ضروری است در این زمینه بیش از گذشته مشاهده می شود.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، با توجه به هویت تاریخی و فرهنگی بازاریان، انتقال این هویت به نسل جدید باید بیشتر احساس شود گرچه خود این قشر هم در تمام صحنه ها حضور پررنگی داشته اند و همیشه در صف اول بودند.  از آنجایی که بازاریان با حرام و حلال سرو کار دارند و رای مردم و هرگونه تخلفی برای آنها مهم است، این افراد در انتخابات آینده بیشترین نقش را خواهند داشت زیرا که همانند نبض جامعه به ایفای نقش پرداخته و موجبات آرامش و آسایش مردم را با تأمین و ارائه مایحتاج زندگی فرآهم ساخته‌اند.

از مظاهری که به تمدن سازی و جمهوریت و اسلامیت که پایه‌های انقلاب اسلامی هستند کمک می‌کند، انتخابات است که تجلی مردم سالاری دینی و حکمرانی مردمی بر پایه دین است، در واقع از ارزشمندترین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی انتخابات است که برگزاری باشکوه آن اقتدار ایران اسلامی را در جهان افزایش می‌دهد.  بازاریان طی انقلاب اسلامی همواره در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیار مؤثر و تاثیرگذار بوده‌اند. این قشر از جامعه در تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی به ویژه راهپیمایی‌ها حضوری فعال و چشمگیر دارند و نقش آنان در انتخابات گسترده بسیار حائز اهمیت است.

 حضور حداکثری در انتخابات، تضمین کننده امنیت است

 یکی از کسبه خراسان شمالی می گوید: حضور و نقش آفرینی مردم و مشارکت در امر برگزاری انتخابات باعث صحت، سلامت و همچنین‌ تامین‌ امنیت در انتخابات خواهد شد.

 مرتضی لطفی با اشاره به نقش مهم انتخابات در پیشرفت استان و کشور افزود: در نگاه کلی مردم‌ در دولت سیزدهم صداقت، تلاش و حضور میدانی مدیران را برای حل مشکلاتشان دیدند و ان‌شاءالله حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند خواهند داشت و این حضور تضمین کننده امنیت و مسیر پیشرفت کشور است.

 وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی مردم، محور اصلی برگزاری انتخابات هستند و روند اجرایی أخذ رای و نظارت ها توسط متن‌ مردم اداره می شود. 

 لطفی با اشاره به اینکه بازار در جامعه اسلامی و دینی ایران نقش ویژه‌ای دارد اظهارکرد: در شرایطی که دشمن قصد کم‌رنگ کردن انتخابات را دارد، باید با تمام توان در خلق حماسه سیاسی مشارکتی فعال داشت.

 وظیفه اصناف تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات است

 یکی دیگر از بازاریان بجنورد می گوید: ما هیچ وقت به نظام پشت نکرده و نخواهیم کرد، وظیفه دیروز بازاریان کمک به پیروزی انقلاب، حضور در دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بوده و امروز همسو با نظام هستیم.

 محمدعلی پور اظهارکرد: وظیفه امروز اصناف تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات است، انتخابات ثمره باشکوه انقلاب اسلامی است و شرکت در آن تکلیف و وظیفه شرعی، قانونی و ملی است.

وی با بیان اینکه مردم از ۲ موضوع گلایه و نگرانی دارند، تصریح کرد: این ۲ موضوع هر چند به ظاهر به یأس و ناامیدی ترویج شده از سوی دشمنان منجر شده اما قطعاً مردم ما با کنار گذاشتن این گلایه‌ها، پای نظام بوده و در ۲۲ بهمن نیز این اصل را به اثبات رساندند.

پور خاطرنشان کرد: انتخابات بهترین راه حل برای تغییر و تحول در روند جامعه است و قطعاً مجلس توانمند می‌تواند بسیاری از انتظارات و مطالبات مردم را برآورده کند.

 وی اضافه کرد: هیچیک از این موارد و موضوعات نمی‌تواند به بی‌رغبتی و یأس مردم در صحنه انتخابات تبدیل شود بلکه برخی گلایه‌های معیشتی مردم نیز به حق است و با رأی دادن باید اصلاح رویه را در پیش گرفت، تمام تلاش دولت و مجلس بر این است تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود اما برخی عوامل مانع از تحقق این اهداف شدند و امیدواریم با شکل‌گیری مجلسی توانمند و قوی بتوان به حل این گره‌ها و مشکلات بیش از گذشته کمک کرد.

 ملت اجازه لطمه زدن دشمن به اصل مشارکت را نخواهد داد

 یکی از کسبه شهرستان شیروان گفت: ۱۱ اسفند امسال ملت ایران طمع دشمن را برای همیشه ریشه‌کن خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد تا پیش از این به اصل مشارکت و حضور پرشور مردم لطمه و صدمه‌ای وارد شود.

باقر صدری زاده با اشاره به قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انتخابات افزود: تجلی این قدرت‌نمایی در صحنه انتخابات به عینه قابل مشاهده است و ما باید از این ظرفیت پشتوانه مردم برای حل مشکلات و گره‌ها استفاده کنیم.

 وی انتخابات را عرصه تقویت  و پایه‌های اساسی نظام اسلامی برشمرد و بیان کرد: باید همه به اصل حضور مردم در صحنه انتخابات و جلب رضایتمندی آنها کمک کنیم تا فضای یأس و دلسردی که دشمن تبلیغ می‌کند به فضای گرم و پرشور انتخاباتی تبدیل شود.

صدری زاده عنوان کرد: ۴۵ سال است که در قالب این تشکل مردمی تلاش می‌کنیم تا با مرجعیت بزرگان و ریش سفیدان شهر به ویژه اصناف و بازاریان زمینه ارتقای مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: آنهایی که فکر می‌کنند نمایندگان مجلس و یا مسئولان کاری نمی‌کنند، باید عظمت کار عمرانی و آبادانی را در پروژه‌های راهسازی، راه آهن و دیگر طرح‌های بزرگ عمرانی مشاهده کنند تا به این امر واقف باشند که همه به نوبه خود تلاش می‌کنند تا گره‌ی از مشکلات جامعه برطرف شود.

یکی از کسبه شهرستان جاجرم با اشاره به حضور اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در حمایت از کاندیدای اصلح و منتخب گفت: ما سعی خواهیم کرد تا با حضور در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مورد حمایت زمینه جلب مشارکت بیشتر مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم.

 ولی نیکبخت ضرورت شکل‌گیری مجلس انقلابی‌تر در دوره دوازدهم را یادآور شد و اظهارکرد: در کنار شفافیت امور، مردم انتظار کارآمدی مجلس و تصمیم‌گیری‌های حساس را دارند ولی نگرانی از برخی شوراها همسو است که سعی دارند به جای مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری کرده و در این مسیر حرکت داشته باشند.

وی افزود: این اقدامات نباید به تضعیف جایگاه مجلس منجر شود بلکه بهتر است جایگاه مجلس در رأس امور مورد صیانت قرار گرفته و نظام مسائل کشور و استان به عنوان اصلی‌ترین محور و موضوع پیگیری در هدف‌گذاری منتخبان مورد توجه قرار گیرد.

 براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۱۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 1752039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha