انتخابات مردم را به وحدت و همدلی می‌رساند/روشنگری در مساجد تاثیرگذار است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه با اهمیت‌تر از وحدت و انسجام در جامعه نداریم، گفت: انتخابات مردم را به وحدت و همدلی می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «شرکت در انتخابات و رای دادن یک عمل صالح است» و جهت آن این است که با حضور در پای صندوق‌های رای و رای ما باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر موضوعی که باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود، یک عمل صالح و همچنین عمل خیر محسوب می‌شود، چون در سایه نظام اسلامی دین خدا پابرجا و ارزش‌های الهی برقرار بوده و در جامعه به آنها عمل می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه حضور پای صندوق‌های رای باعث تقویت امنیت کشور نیز می‌شود و تقویت امنیت کشور نیز یک عمل صالح است، افزود: این حضور باعث می‌شود که مردم کشور بتوانند در امنیت کامل به سر ببرند و به زندگی خود ادامه دهند.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه در روایات دینی ما نیز در زمینه اهمیت امنیت بسیار صحبت کرده‌اند، ادامه داد: در روایتی آمده دو صفت بوده که تا انسان این دو را داشته باشد، شاید قدر آنها را نداند یکی از آنها «امنیت» و دیگری نعمت «سلامت» است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اینها از نعمت‌هایی هستند که انسان تا وقتی از آنها برخوردار است، توجه زیادی به آنها ندارد ولی اگر خدای ناکرده ناامنی ایجاد شد، انسان متوجه می‌شود که چه نعمتی را از دست داده است؛ بنابراین چون حضور پای صندوق‌های رای باعث تقویت این نعمت الهی یعنی امنیت می‌شود، پس عمل صالح است.

وی با اشاره به دستاوردهای انتخابات در داخل و خارج از کشورمان ایران اسلامی، یادآور شد: انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری مردم به طور طبیعی در درون کشور وحدت و انسجام جامعه را تقویت می‌کند که این دستاورد بزرگی است.

حجت الاسلام عبودی ضمن تاکید بر اینکه با اهمیت‌تر از وحدت و انسجام در جامعه نداریم، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باعث می شود همه مردم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و اتحاد و انسجام داشته باشند، انتخابات است که مردم را به وحدت و همدلی می‌رساند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در داخل کشور اقشار مختلف مردم و اصناف وقتی پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند یعنی به نظام، انقلاب و مبانی که انقلاب و نظام بر پایه آن بنا شده، اهمیت می دهند و در خارج از کشور نیز این اهمیت مشخص است.

وی تصریح کرد: حدود یک سال قبل تاکنون دشمنان و کسانی که با ایران اسلامی و ملت دشمنی می‌کنند و دوست ندارند که این کشور به رشد، پیشرفت و توسعه برسد برنامه‌ریزی‌هایی در دستور کار دارند و هزینه‌هایی نیز در این زمینه انجام می‌دهند تا مردم در عرصه انتخابات حضور پیدا نکنند.

حجت الاسلام عبودی یادآور شد: همین اندازه باید بدانیم وقتی دشمن از حضور ما در انتخابات عصبانی است، یعنی حضور ما تاثیرگذاری بالایی در انتخابات خواهد داشت، حتی یک نفر؛ باید بدانیم که یک نفر یک نفر که جمع شود، جمعیت ۶۰ میلیون نفر می‌شود و ترس دشمن نیز از همین است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در خارج از کشور هم دشمن ناکام می‌شود، افزود: از طرفی با توجه به اینکه ما دوستانی در دنیا داریم که مظلومان عالم هستند و نگاه اینها نیز به حضور مردم ایران پای صندوق‌های رای است.

وی ادامه داد: امروز غزه که با حمایت آمریکا و سران کشورهای غربی زیر بمباران سنگین رژیم صهیونیستی قرار دارد، مجروحین، معلولان، مردم جنگ زده و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند همه نگاه آنها در روز جمعه به ایران و حضور مردم در پای صندوق‌های رای دوخته شده است.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: باید این حضور باشد، ضمن اینکه مسئولان ما اگر پشتوانه مردمی را داشته باشند، تاثیرگذاری سخنان آنها در دنیا بیشتر و نفوذ بالایی خواهند داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل همه جهاتی که مطرح شد حضور در انتخابات بسیار مهم است، امیدواریم که همه حضور پیدا کنند و تردید نداریم که مردم این بصیرت را دارند.

وی با اشاره به نقش مساجد و ائمه جمعه و جماعات در زمینه بصیرت افزایی و حضور باشکوه مردم در انتخابات، افزود: چون مساجد محل حضور افراد مومن و متدین است، نخست باید در خود مسجد روشنگری لازم صورت گیرد و سپس اهل مسجد شامل امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت، مدیر کانون فرهنگی و هنری، مسئول هیئت و حتی نمازگزاران به عنوان مومنین و اهل ایمان وظیفه دارند که خانواده‌ها، بستگان، همسایه‌ها، رفقا و همه مردم را پای کار بیاورند و برای آنها روشنگری لازم صورت گیرد که اگر نگرانی هم وجود دارد و تصمیم گرفتند که در انتخابات شرکت نکنند، ولی این روشنگری‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام عبودی بیان کرد: بخشی از افراد جامعه شبهه، انتقاد و اعتراضاتی دارند و می‌طلبد که ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، متنفذین، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه و افرادی که حرف آنها در بین افراد جامعه تاثیرگذار بوده و مردم به حرف و کلام آنها اعتماد می‌کنند، بصیرت افزایی لازم را داشته باشند، روشنگری کنند و پاسخگوی شبهات باشند، نقاط قوت انقلاب، نظام و کشور را به درستی بیان و از طرفی نقدها را بیان و کم و کاستی‌ها را نیز مطرح کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بصیرت و روشنگری به این شکل می‌تواند باعث اعتماد مردم و حضور آنها در صحنه شود که تردید نداریم ۱۱ اسفند نیز همین گونه خواهد بود.

کد خبر 1752042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha