کمپین غبارروبی مساجد در یمن راه اندازی شد

کمپین غبارروبی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان در تمامی استان‌های یمن راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دوت الخلیج، در آستانه ماه مبارک رمضان، اداره کل اوقاف یمن، نشست گسترده ای را برای نهادهای رسمی و مردمی برگزار کرد تا کمپین آماده سازی و غبارروبی مساجد را برای استقبال از ماه رمضان راه اندازی کند.

سلطان السامعی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی در این دیدار تاکید کرد: اداره کل اوقاف باید برای بازپس گیری حقوق و اموال موقوفات غارت شده دهه ها قبل تلاش کند.

وی با اشاره به اهمیت غبارروبی مساجد بر ضرورت تلاش همگانی رسمی و مردمی در نظافت و غبارروبی مساجد با توجه به این مسئولیت جمعی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش اداره کل اوقاف در قبال مساجد  که در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: بخشنامه ای به تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری ها در خصوص همکاری با ادارات اوقاف برای موفقیت این طرح ابلاغ می‌شود.

سفر الصوفی، مدیر دفتر رهبر حوثی‌ها نیز خواستار همکاری با سازمان اوقاف و ترجمه اظهارات عبدالملک بدر الدین  الحوثی نسبت به موقوفات شد تا به اهداف خود در حفظ وقف و خدمت به مساجد برسند.

وی به نقش و قداست مساجد در دین مبین اسلام و سهم آنها در فارغ التحصیلان علما و مجاهدین اشاره کرد.

عبدالمجید الحوثی، رئیس اداره کل اوقاف نیز در این مراسم با حضور استاندار پایتخت، دکتر حمود عباد، و عبدالباسط الهادی، فرماندار صنعا، گفت: ۱۰۰ هزار مسجد در یمن وجود دارد که ۲۰ درصد آنها موقوفه و ۸۰ درصد فاقد موقوفه هستند، که این امر مستلزم تلاش همه جانبه همه برای یافتن منابعی است که به انجام وظیفه خدمت به مساجد کمک کند.

الحوثی خواستار همکاری با مقامات برای اجرای کمپین غبارروبی مساجد  در همه استان ها و کمک به احیای خانه های خدا و احیای نقش محوری آنها در فرهنگ سازی جامعه شد.

کد خبر 1752088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha