ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان گفت: ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای پیشگیری از از آسیب های اجتماعی و گره گشایی از این دسته مشکلات استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محسن محمدی» در جمعی از مدیران مسئول و مربیان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اظهارداشت: قرارگاه تحول اجتماعی و تشکیلات مردمی سعی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و توانسته اند با فعال سازی جریان های مختلف و بهره گیری از ظرفیت عمومی در این خصوص کار کنند.

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان افزود: در استان اصفهان هفت نقطه هدف برای کاهش آسیب اجتماعی برنامه ریزی شده که با تلاش و همکاری مردمی، نهادهای عمومی و دستگاه های اداری اقدامات لازم صورت گرفته و ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد اذعان داشت: ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای پیشگیری از از آسیب های اجتماعی و گره گشایی از این دسته مشکلات استفاده می شود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اعتبار مالی برای برگزاری جشن های مردمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص یافته تا در جریان این رویدادها، افراد نخبه، توانمند و نسل جدید شناسایی و جذب مراکز فرهنگی شوند.

ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

وی اضافه کرد: این برنامه ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و یا دارای آسیب های اجتماعی برگزار می شود تا تهدیدهای آن مناطق کاهش یابد.

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان اقدامات مردمی را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم خواند و یادآورشد: توانمندسازی و آموزش ها کارآمد قرار گرفته و توانسته پیشگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های سواد رسانه ای، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند از ظرفیت اساتید و حمایت های قرارگاه تحول اجتماعی بهره بگیرند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: برای کودکان کار، خودکشی، اعتیاد به مواد مخدر، ناهنجاری های اخلاقی و طلاق راهکار خاصی پیشنهاد شده است.

ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

وی اضافه کرد: راهکار هر منطقه متفاوت از یک موقعیت جغرافیایی دیگر است که باید شرایط و فرهنگ آن مناطق را در نظر گرفت.

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری ائمه برای مناطق و خیابان ها، گفت: باید شانیت نام ائمه را حفظ کنیم و این نامگذاری برای مناطق دارای آسیب انتخاب نشود.

وی ادامه داد: فرصت های فرهنگی مثل مسجد، هیات و ظرفیت های معنوی هر منطقه احصا و با وجود چنین ویژگی هایی از نام معصومین استفاده کنیم.

کد خبر 1752209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha