رأی مردم به منزله حضور در میدان مبارزه و مقاومت با دشمنان است/قهر با صندوق‌ها سودی برای کشور ندارد

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن امروز تلاش می‌کند تا مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند، چون می‌دانند که رای دادن مردم به منزله حضور در میدان مبارزه و مقاومت بوده و رای دادن ما به منزله نه گفتن به توطئه‌ها و دسیسه‌های آنها است.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم، اظهار کرد: رای دادن به عنوان یک عمل صالح، تکلیف، وظیفه و یک حق محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه و حوزه های علمیه گفت: رای دادن یعنی اینکه ما نسبت به جامعه و کشور خود احساس مسئولیت داریم و می‌خواهیم که در سرنوشت کشور و عرصه‌های مختلف احساس مسئولیت کنیم و نظر دهیم.

وی افزود: این احساس مسئولیت یک تکلیف است و وقتی رای می‌دهیم، یعنی ما حاضر هستیم برای توسعه، امنیت، دفاع از سرزمین، برای ارتقای علمی کشور، رشد، توسعه و شکوفایی اقتصادی، اخلاقی و معنوی به عنوان یک مسئول و کسی که سرباز اسلام، وطن و سرباز این ملت ما در خدمت رشد، توسعه و پیشرفت کشور قرار می‌گیریم و از همه ارزش‌های ملی، دینی، توطئه ها و هجمه های دشمنان ایستادگی و دفاع می‌کنیم.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: وقتی رای می‌دهیم، یعنی در میدان حضور داریم، در مقابل توطئه‌ها ایستادگی می‌کنیم آگاه و بصیر بوده و منزوی و خانه نشین نیستیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نشان می‌دهد ما برای مجد، عظمت، شوکت و حشمت این سرزمین که به برکت هزاران شهید، افراد خردمند و اولیاء الهی که زحمت کشیدند تا این مجد و عظمت ایجاد شود، در میدان حضور داریم.

وی یادآور شد: وقتی یک وظیفه (شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح) را انجام می‌دهیم، این وظیفه هم حکم عقل و هم حکم شرع بوده و برای مجد و عظمت اسلام و مسلمین، حریت و آزادی این سرزمین این یک عمل صالحی است که ثواب عظیمی دارد و یک جهاد فی سبیل الله است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند تا مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند، چون می‌دانند که رای دادن مردم به منزله حضور در میدان مبارزه و مقاومت بوده و رای دادن ما به منزله نه گفتن به توطئه‌ها و دسیسه های دشمنان و مقابله با توطئه آنها محسوب می‌شود که این حضور و رای ثواب عظیمی دارد.

این استاد حوزه های علمیه تاکید کرد: ما حق داریم که بر سرنوشت خود مسلط باشیم و بتوانیم با اراده خود در سرنوشت خود، کشور، ملت به صورت فردی و اجتماعی دخیل بوده و نظر ما در امورات و عرصه‌های مختلف نافذ باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه شایسته است که ما فرد اصلح را انتخاب کنیم، افزود: کسی که تجربه، دانایی و کارایی بیشتری داشته باشد و بتواند مسائل و وظایف محوله را در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به نحو شایسته و مطلوب و در شأن و منزلت ملت، سرزمین، اسلام و مکتب تشیع انجام دهد انتخاب شود.

آیت الله حسینی همه در راستای فراهم شدن زمینه‌ها و بسترها برای اینکه مردم مشارکت لازم را در انتخابات و انتخاب فرد اصلح داشته باشند، وظیفه و اثر دارند که به توصیه اندیشمندان، خردمندان، حوزویان، نخبگان و دانشگاهیان مخصوصاً مساجد و حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه، جماعت و هیئت‌های مذهبی که همیشه پای کار انقلاب بوده و هستند، عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد مهد تولد انقلاب بوده، امروز قطعاً یکی از پایگاه‌های مقاومت انقلاب که به آن عزت می‌دهد و در مقابل دسیسه ها ایستادگی می‌کنند، مساجد و هیئت‌های مذهبی هستند.

وی یادآور شد: افراد مسجدی و هیئتی تاثیرگذاری انتخابات و رای را برای اسلام و کشور می‌دانند و همچنین می‌دانند که حضور در پای صندوق‌های رای، ضربه سنگینی به توطئه‌های دشمنان برای عدم حضور مردم وارد می‌کنند، چون دشمنان تلاش دارند تا اعلام کنند این انقلاب پشتوانه مردمی ندارد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: رای ندادن یعنی اینکه مردم با انقلاب، اهداف و سیاست‌های کلی نظام قهر بوده و طبیعی است که این قهر سودی برای کشور و خود مردم نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز همه سرنوشت کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سباسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، روابط بین المللی در دست خود مردم بوده و همه اقشار، صنوف و جناح‌ها در مدیریت‌ها دخیل هستند و کشور در دست بیگانگان نیست.

وی بیان کرد: روزی بیگانگان برای این کشور و ملت تصمیم می‌گرفتند که در آن دوران کشورمان از وضعیت خوبی برخوردار نبود، قدرت، عزت و افتخار نداشتیم و چیزی جز فقر، فلاکت، ذلت و بدبختی نصیب مردم ایران نبود.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه سالیان سال کشور ما تحت سلطه استعمار انگلیس، آمریکا و مستکبران عالم بود و این دستاوردی برای ملت ایران و کشور نداشت، ادامه داد: در این دوران ملت ایران به عزت، علم و شکوفایی اقتصادی نرسیدند و رفاه و آسایش نیز وجود نداشت و حدود ۶۰ سال کشور ما در تصرف آمریکا و انگلیس بود.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: هم اکنون کشور در تصرف مردم ایران قرار دارد، بیگانگان برای ملت ما تصمیم نمی‌گیرند و در شرایط تحریم، جنگ، فشار، ترور، کودتا و انواع جنگ‌ها را بر علیه ملت ما تحمیل کردند ولی علیرغم این شرایط سخت، در کشور ما شکوفایی شکل گرفته و برکاتی نصیب این ملت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بالاتر از این‌ها مسئله آزادی، استقلال و حریت کشور است که امروز در مقابل همه مستکبران عالم ایستادگی کرده و به پیشرفت‌های نظامی، اقتصادی، علمی، پزشکی، فناوری، ماهواره‌ای و ... دست پیدا کرده است.

آیت الله حسینی یادآور شد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، زیرا کار دشمن ناامیدی مردم بوده و به آنها القاء می‌کنند که «شما نمی‌توانید»، ما باید برای شما تصمیم بگیریم، ولی مردم ما هیچ گاه زیر بار این ذلت نخواهند رفت، زیرا مردم خود تصمیم گرفته، انقلاب کردند و این انقلاب با مقاومت ملت ایران در برابر انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کرده و امیدواریم که به قله‌های عظیم رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف دست پیدا کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت ایران این عزت و افتخار را دارند که به عنوان ملتی مستقل، با عزت و شرافت و مدافع همه مظلومان عالم هستند که این یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود و امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در معادلات جهانی حضور دارد.
کد خبر 1752249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha