هشدار افسران اسرائیلی نسبت به تشدید بحران در قدس به دلیل تصمیمات بن گویر

افسران ارشد در پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به تصمیمات بن گویر برای اعمال محدودیت برای ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، افسران ارشد در پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته(چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲) هشدار دادند که اعمال محدودیت‌ برای ورود فلسطینی‌های ۴۸(عرب داخل اسرائیل) به مسجد الاقصی توسط «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی ممکن است اوضاع قدس را شعله ور کند.

بن گویر اخیرا از ساکنان کرانه باختری خواست تا در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه اجازه ورود به حرم قدسی را ندارند، همچنین از ورود ساکنان فلسطینی زیر ۷۰ سال به آن جلوگیری می شود.

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد: تصمیم قاطع درباره محدویت ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان در پایان هفته آینده اتخاذ خواهد شد.

مسئولان ارشد در پلیس که نامشان فاش نشد، هشدار دادند که اتخاذ این تصمیم که خواسته های بن گویر را برآورده می کند، شعله های آتش را در قدس و شهرهای مختلط برمی افروزد.

در همین حال، سازمان غیردولتی «ابتکارات ابراهام» نامه ای به یعقود شبتای، کمیسر پلیس اسرائیل ارسال کرد و نسبت به تشدید اوضاع هشدار داد که می تواند منجر به انفجار شود.

این سازمان بر لزوم ارسال دستوراتی روشنی به نیروهای پلیس برای تضمین آزادی عبادی و پرهیز از رفتار توهین آمیز در مقابل نمازگزاران مسلمان دعوت کرد.

مدیران این سازمان در نامه ای به کمیسر پلیس نوشتند: از آغاز جنگ، پلیس امکان ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی را برای اقامه نماز بسیار کاهش داده است.

روزنامه اسرائیلی معاریف فاش کرد: سرویس های امنیتی به تصمیم بن گویر برای جلوگیری از ورود فلسطینی های کرانه باختری به مسجد الاقصی در ماه رمضان اعتراض کردند .

براساس آخرین آمار رسمی اسرائیل، تعداد ساکنان فلسطین در سرزمین‌های اشغالی نزدیک به دو میلیون نفر است.

پلیس اسرائیل از آغاز جنگ علیه نوار غزه، محدودیت هایی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی اعمال می کند.

کد خبر 1752301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha