مشارکت بالا و انتخاب اصلح مایه قدرت می شود

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه به فرموده رهبری کشور مطلوب از دل انتخاباتی مطلوب حاصل خواهد شد، گفت: مشارکت بالا و انتخاب اصلح مایه قدرت می شود.

حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجایی- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان‌مازندران ضمن تحسین همت والای ملت برای پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی در چهل و پنجمین بهار انقلاب، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات رکن اصلی مردم سالاری دینی است به همین دلیل حضور مردم در انتخابات امری حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از مشخصه‌های مردم‌سالاری در ایران بعد از انقلاب برگزاری منظم و مشارکت حداکثری در انتخابات است، در طول سالیان پس از انقلاب به‌طور متوسط هر سال ما یک انتخابات را برگزار کردیم.

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: این پدیده کم‌نظیر از پایه‌های اساسی نظام و نشانه وجود مردم‌سالاری در ایران است که در عرصه دموکراسی های معمول در دنیا بی سابقه بوده است و انتخاب شدن نمایندگان از تمام احزاب نشان از سلامت انتخابات در ایران دارد.

وی افزود: انتخاباتی مطلوب است که از دل یک رقابت سیاسی صحیح و سالم بیرون بیاید به فرموده رهبر معظم انقلاب رقابت سالم این است که همه خوب بازی کنند، فراموش نکنیم کشور مطلوب از دل انتخاباتی مطلوب حاصل خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: در هر انتخاباتی مردم باید چند اصل مهم را مدنظر داشته باشند، یکی مشارکت حداکثری است، تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری و آوردن همه اقشار مردم به پای صندوق‌های رای یکی از ملاحظاتی است که باید مقدم بر رای آوردن این جناح یا آن جناح لحاظ شود، همه فعالان سیاسی باید مثابه یک شاخصه ملی مهم به آن توجه کنند.

حجت الاسلام اصغری اضافه کرد: لذا هر اقدامی که به این اصل مهم در انتخابات لطمه بزند باید کنار گذاشته شود دشمن هم در این روزها به شدت مشارکت حداکثری را نشانه گرفته که برای خنثی سازی عوارض آن باید تلاش دوچندان شود.

وی همچنین تاکید کرد: نکته دوم اصلح گزینی است یعنی همه تلاشها در میدان رقابت سیاسی باید سرانجام به گزینش بهترین‌ها و نامزد اصلح منجر شود چرا که بدون شک شایسته‌سالاری است که میتواند به کارآمدسازی و روند رو به رشد نظام اسلامی کمک کند و یک مجلس قدرتمند را داشته باشیم که به اقتدار نظام بی افزاید.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه برای انتخاب اصلح شناخت ملاک‌ها اولویت اساسی است، عنوان کرد: نیاز است که ما شناخت کامل و جامعی از شاخصه‌های کاندیداهای اصلح بدانیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد: از همه اقشار و مردم دعوت می‌کنیم تا ضمن حضور در انتخابات با انتخاب نمایندگانی شایسته و توانمند، مومن و متقی، انقلابی و جهادی، لبریز از امید و مسئولیت‌پذیر و تبدیل با واسطه مطالبات مدنی و سیاست های اجرایی زمینه‌ساز تحقق آرمان عدالت حل مشکل معیشت، تضمین‌گر آرامش عمومی و بسط مدنیت و ارزش‌های بنیادین و اصلاح راه باشند.

کد خبر 1752316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha