جزئیات برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در گلستان 

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به برپایی کامل مقدمات برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در این استان جزئیات انجام این رویداد مهم سیاسی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدعلی مهاجر در جمع خبرنگاران گفت: یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۷۱۷ هزار و ۷۷۶ نفر را مردان و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ را زنان تشکیل می دهند.
رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: از مجموع این رای دهندگان ۷۹ هزار و ۳۹۵ نفر برای اولین بار از امکان مشارکت در تعیین سرنوشت کشور و دادن رای برخوردار شدند.
وی ادامه داد: آرای مردم استان در هزار و ۵۱۵ صندوق ریخته می‌شود و برای اخذ رای همه ساکنان گلستان، ۱۰۲ شعبه ثابت و سیار در مناطق سخت گذر، آرای مردم را جمع آوری می‌کنند.
مهاجر ادامه داد: ۴۸۶ شعبه در مساجد، ۵۰۶ شعبه در مدارس، ۱۰۰ شعبه در حسینیه‌ها، ۳۶ شعبه در ادارات، ۱۶ شعبه در دانشگاه‌ها، ۹ شعبه در مراکز درمانی و هشت شعبه در محل فرهنگسرای گلستان مستقر است.
وی در خصوص تامین تعرفه‌ رای گفت: ۲۰ درصد بیش از آمار واجدان شرایط رای، تعرفه آماده شده و در اختیار حوزه‌های انتخابیه قرار گرفت.
مهاجر افزود: همچنین بیش از هزار نفر به عنوان نماینده نامزدها در شعبه‌های اخذ رای حضور دارند.
استان گلستان ۱۴ شهرستان و ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

کد خبر 1752359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha