آغاز انتخابات و برپایی یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در لرستان

انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان لرستان نیز آغاز و یک هزارو و ۶۵۴ شعبه اخذ رای در لرستان برای رقابت ۲۵۸ داوطلب مجسل شورای اسلامی آماده حضور مردم هستند.

خبرگزاری شبستان- لرستان، یازدهم اسفندماه، روز تجلی همدلی، وحدت و انسجامِ ملت بزرگ ایران اسلامی و روز خلق حماسه‌ای دیگر، با حضور در انتخابات است.

مشارکت در انتخابات و حضور پای صندوق های اخذ رای تجدید پیمانی دوباره با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهدای والامقام،  امامین انقلاب اسلامی و سپری محکم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد و  ۲۵۸ کاندیدا در لرستان امروز به رقابت می پردازند.

از بین رقابت ۲۵۸ کاندیدا در انتخابات استان لرستان ۹ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.

در انتخابات مجلس خبرگان نیز سه نامزد انتخاباتی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت ۲ نفر توسط مردم استان انتخاب خواهند شد.

آغاز انتخابات و برپایی یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در لرستان

۷۱ هزار نفر در لرستان رای اولی هستند

فرهاد زیویار، استاندار لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، انتخابات را تجلی وحدت ملی عنوان کرد و بیان داشت: ملت ایران اسلامی با مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز امروز، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر مأیوس خواهند کرد.

استاندار لرستان رأی مردم را برای آینده کشور بسیار مهم دانست و از آنها خواست برگه‌های رأی را تنها به منزله یک برگه در نظر نگیرند، تک تک این آرا در انتخابات ۱۱ اسفند، برگ زرین دیگری را به تاریخ حماسه ملت ایران اضافه خواهد کرد.

وی ابراز داشت: در این دوره از انتخابات ۱۰ درصد به تعداد شعب اخذ رأی در استان نسبت به دوره قبل اضافه شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: زیویار با اشاره به اینکه امسال ۷۱ هزار نفر رأی اولی هستند، بیان کرد: تعداد رأی اولی‌های استان شامل متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل نیز ۷۴ هزار و ۱۶۹ نفر هستند.

زیویار در ادامه تعداد واجدین رأی‌ دادن در استان لرستان را یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر عنوان کرد.

آغاز انتخابات و برپایی یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در لرستان

آمادگی یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای در لرستان

بنا به گفته احسان یاوری، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی آماده حضور مردم هستند و از این تعداد هزار و ۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار می باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: از مجموع شعب اخذ رأی در لرستان ۸۴۴ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه نیز روستایی هستند.

وی با اشاره به تعداد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در لرستان افزود: ۷۹ نفر در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای کسب دو کرسی مجلس، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان برای کسب دو کرسی مجلس، ۳۹ نفر در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان برای کسب یک کرسی مجلس، ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه دورود و ازنا برای کسب یک کرسی مجلس، ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه الیگودرز برای کسب یک کرسی مجلس، ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله برای کسب یک کرسی مجلس و در ۶ نفر حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان برای کسب یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

یاوری گفت: ۳۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و بازرسی، عوامل نظارت و عوامل انتظامی و حفاظتی مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

وی در پایان یادآور شد: با استفاده از بالگرد برای اخذ رأی در مناطق صعب‌العبور استان اقدام می شود.

کد خبر 1752413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha