رای اولی های بیرجندی گل کاشتند

رای اولی های بیرجندی امروز با حضور باشکوه خود در انتخابات گل کاشتند و بصیرت و آگاهی خود را به رخ دشمنان نظام جمهوری اسلامی کشاندند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- امروز یازدهم اسفند روز بزرگی که مردم ایران زمین باری دیگر برای رقم زدن سرنوشت خود و آیندگان به پای صندوق های اخذ رای آمدند و برگ زرینی را در تاریخ جمهوری اسلامی بر جا گذاشتند.

انتخابات و رای دادن و مشارکت مردم در امور سیاسی یکی از نعمت های بزرگ جمهوری اسلامی است که به لطف خدا و امام راحل این امکان فراهم شد تا مردم ایران خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند و نه اینکه زور بالای سرشان باشد و نتوانند یک اظهار نظر عادی کنند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران حق مشارکت سیاسی نداشتند و انتخابات معنایی نداشت اما به لطف انقلاب اسلامی بود که این نعمت و فرصت بزرگ در اختیار مردم ایران قرار گرفت.

امروز یازدهم اسفندماه که دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حال برگزاری است، مردم خراسان جنوبی همچون سراسر کشور به پای صندوق های اخذ رای آمده اند تا با انتخاب نمایندگان مورد نظر خود در تعیین سرنوشت خود و آیندگان نقش موثری داشته باشند.

امسال حضور رای اولی ها در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دشمن در اغتشاشات اخیر خود این نسل را نشانه گرفته بود تا بین آنان و نطام جمهوری اسلامی فاصله بیاندازد اما با بصیرت و آگاهی این نسل، نقشه های دشمن نقش بر آب شد.

به سراغ تعدادی از رای اولی های بیرجندی می رویم که امروز آمده اند تا بلوغ سیاسی خود را جشن بگیرند و با انتخاب اول و آگاهانه خود حضورشان را در کنار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به دشمن و غرب پرستان ثابت کنند.

رای اولی های بیرجندی گل کاشتند

*انتخابی آگاهانه در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری 

محمدمهدی یکی از رای اولی های بیرجندی است که با ذوق و شوق بسیار به پای صندوق اخذ رأی آمده است و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: احساس خاصی دارم چرا که می توانم خودم برای تعیین سرنوشتم رای بدهم و کسی را انتخاب کنم که اصلح باشد.

وی ادامه می دهد: برای انتخاب فرد اصلح بارها و بارها سخنان مقام معظم رهبری را گوش داده ام و ملاک های بیان شده توسط ایشان را در بین نامزدهای مختلف بررسی کردم و از مشورت با دیگران غافل نبودم.

محمدمهدی عنوان می کند: نمی خواهم انتخاب نادرستی داشته باشم حتی اگر آن فرد مورد نظرم رای هم نیاورد و امیدوارم افرادی به مجلس راه پیدا کنند که دغدغه آنان حل مشکلات کشور به خصوص جوانان باشد.

رای اولی های بیرجندی گل کاشتند

*شرکت در انتخابات حق هر ایرانی است

الهام یکی از دختران بیرجندی است که برای اولین بار نقش خود را در تعیین سرنوشت خود و ملت ایران به رخ می کشاند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: رای دادن حق هر ایرانی است تا سرنوشت خود را رقم بزند و خوشحال هستم که به این سن رسیده ام تا من هم نقشی در این زمینه داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه عدم شرکت در انتخابات سبب خوشحالی دشمنان می شود، می افزاید: دشمن در اتفاقات سال گذشته می خواست ما نوجوانان و جوانان ایرانی را از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دور کند اما با حضور در انتخابات نشان دادیم که گوش به فرمان رهبرمان هستیم و نمی گذاریم این حق بزرگ را دشمن از ما بگیرد.

الهام در ادامه عنوان می کند: دوست نداریم اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دوباره رقم بخورد، ما تا زمانی که نفس می کشیم پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم و دشمن خیال باطل نکند.

رای اولی های بیرجندی گل کاشتند

*حضور در صحنه انتخابات به پیروی از راه شهدا

آقا صادق ۱۸ ساله هم یکی دیگر از آن رای اولی هایی است که شناسنامه در دست همراه با سایر دوستان خودش به پای صندوق اخذ رأی آمده است و در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: امروز به پای صندوق های رای آمده ام تا وجود خود و نقشم را در تعیین سرنوشت کشورم اثبات کنم.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما ادامه راه امام راحل و شهدا است، می افزاید: شهدا در دوران دفاع مقدس با وجود جنگ تحمیلی از حضور در انتخابات دست نکشیدند و ما به پیروی از آنان امروز به صحنه انتخابات آمده ایم و می گوییم راهشان ادامه خواهیم داد.

نوجوان بیرجندی ادامه می دهد: امروز در انتخابات شرکت کرده ایم تا به دشمنان بگوییم که ما پای انقلاب و رهبری هستیم و از این حق و تکلیف خود نخواهیم گذشت و نمی گذاریم دیگران برای ما تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

گفتنی است؛ بیش از ۶۰۸ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رأی‌دهی هستند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

کد خبر 1752466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha