کاندیداها به نتایج آرای انتخابات تمکین کنند

محمدی با اشاره به امانت داری در انتخابات و صحت در نتایج انتخابات به جهت حضور ناظر بر انتخابات گفت: کاندیداها به نتایج انتخابات تمکین کنند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدجواد محمدی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان زنجان به موضوع نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت: از بهمن سال گذشته تمهیدات انتخابات ۱۱اسفندماه ۱۴۰۲ را آغاز و دوره های آموزشی لازم برای ۳۵۰۰ نفر  از  ناظران را برگزار کردیم. 


وی با یادآوری اینکه نظارت در سه مرحله پیش، حین و بعد از انتخابات توسط شورای نگهبان انجام می شود، گفت: این انتخابات در استان زنجان با کمترین مشکل درحال اجراست.


محمدی با بیان اینکه اتحاد و انسجام هیات نظارت و ستاد انتخابات در استان موجب شده است انتخابات بدون هیچ مشکلی پیش می رود، افزود: برنده این انتخابات مردم هستند چرا که هیات های نظارت هم مردمی هستند.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون نیز تخلفاتی گزارش و اقدامات خوب و به موقعی اجرا شده است، افزود:
تخلفات به صورت مستند به شورای نگهبان گزارش می شود. برخی از این تخلفات از طریق شورای نگهبان به مراجع قضایی ارجاع می شود.


به گفته محمدی، ۸۲ نفر از ضابطین قضایی که در شعبات مستقر هستند تخلفات را به شورای نگهبان گزارش می دهند. رعایت مر قانون و بی طرفی توسط تعدادی از مدیران رعایت نشده بود که موجب‌ برکناری این مدیران در استان شده است.


وی با اشاره به اینکه سامانه مردم ناظر، راه اندازی شده و تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مجریان و ناطران را به ما گزارش می دهند، ادامه داد: پس از اعلام آرای نهایی برخی کاندیداها به نتایج ماخوذه تمکین نمی کردند لازم است در این دوره اخلاق انتخابات را رعایت کنند چرا که با توجه به نظارت و حضور معتمدین و نمایندگان صندوق ها و سازوکاری که تعریف شده تخلفی در شمارش آرا انجام نمی شود.


به گفته محمدی، به یقین تقلب و تخلفی در روند انتخابات رخ نمی دهد و کاندیداها به نتایج ارا تمکین کنند. همچنین از اعلام پیروزی زودهنگام انتخابات توسط کاندیداها خودداری کنند.

کد خبر 1752529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha