تبلیغات عادلانه و مناظره ها جلوی اسراف، تبذیر و سوء استفاده‌های سیاسی را گرفت

امام جمعه شهر پاتاوه ضمن قدردانی از صدا و سیما که زمینه تبلیغات عادلانه و مناظره را برای کاندیداها فراهم کرد، گفت: این عمل خداپسندانه جلوی اسراف، تبذیر و سوء استفاده‌های سیاسی را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۱اسفند ماه)در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و جایگاه امامت از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انسان های با ایمان و باتقوا از نظر قرآن، امانتداری است.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: خداوند متعال در سوره احزاب آیه ۷۳ می فرماید «یقینآ ما امانت را بر آسمانها، زمین و کوه ها عرضه کردیم و آنها از به عهده گرفتنش (به سبب اینکه استعدادشان را نداشتند) امتناع ورزیدند و از آن ترسیدند و انسان آن را پذیرفت بی تردید او بسیار ستمکار و بسیار نادان است».

وی مقصود از این امانت را، ولایت خداوند و تکالیف دینی دانست و افزود: خداوند انسان را بسیار ستمگر و نادان خوانده است، مقصود از این جمله، نکوهش و سرزنش انسان هایی است که در این امانت بزرگ خیانت کرده و به خود ظلم نموده اند.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: در تفسیر آیه مذکور از منظر امام رضا علیه السلام آمده «مقصود از امانت، ولایت اهل بیت علیهم السلام است، هرکس آن را بدون حق ادعا کند، کافر شده است».

خطیب نماز جمعه پاتاوه دایره امانت را وسیع دانست و به مصادیق آن اشاره و تصریح کرد: ولایت خداوند، نبوت، امامت، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی، امکانات مادی، مسائل معنوی، قبول مسئولیت در اسلام و انقلاب، صندوق رآی و اسرار مومنین از جمله آنها هستند.

وی در ادامه از لسان مبارک امام حسن عسکری (ع) و نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: «از افشای اسرار و ریاست طلبی، بپرهیز که این دو آدمی را به هلاکت می کشانند، آن که امانتدار نیست، ایمان ندارد و هرکسی مسئولیتی را بپذیرد و بداند شخص دیگری از او اصلح و لایق تر است و آن منصب را واگذار نکند، به خدا، رسول الله و مردم خیانت کرد».

حجت الاسلام سیادت، در خطبه سیاسی نماز ابتدا با قدردانی از نقش بی بدیل صدای و سیمای کشور و به تبع آن در استان به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و نقش سازنده صداوسیما اشاره و اظهار کرد: در حضور حداکثری و انتخاب اصلح صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ویژه صداوسیمای استان، نقش سازنده‌ و بی‌نظیر ایفا نموده است.

امام جمعه شهر پاتاوه از صدا و سیمای کشور و استان که زمینه تبلیغات عادلانه و مناظره را برای کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی فراهم نمودند، قدردانی کرد و گفت: این عمل خداپسندانه جلوی اسراف، تبذیر و سوء استفاده‌های سیاسی را گرفت.

وی در بخش دوم خطبه سیاسی نماز با بیان اینکه مجلس موفق، در گرو انتخابات موفق است، به رمز و راز موفقیت مجلس تراز انقلاب اسلامی به پنج شاخصه مهم مجلس تراز انقلاب اشاره اشاره کرد و افزود: حفظ وحدت ملی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، مشارکت حداکثری، انتخاب نامزدهای اصلح، شفافیت انتخاباتی از جمله اینها هستند.

حجت الاسلام سیادت به شاخص‌های کاندیدای اصلح از نگاه رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: «قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی و قانونگذاری کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه، اهل اجرای عدالت، مبارزه با بی‌عدالتی و فساد، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون از مرزها، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، با مردم و خود را خدمت گذار مردم دانستن، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن، مومن، با تقوا و متوکل به خدا، ساده زیست و دوری از اشرافی گری، امانت‌دار، پاک دامن و به دور از فساد، صادق و روراست از جمله این ویژگی ها هستند.

امام جمعه شهر پاتاوه همچنین به بخشی از بیانات امام خمینی (ره) در زمینه انتخابات گریزی زد و افزود: «انتخابات امتحان الهی است، هم برای مردم و هم برای منتخبین مردم، امتحان است».

وی در بخش سوم خطبه سیاسی با تبریک روز درختکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام (ره)، به بیان سخنان امامین انقلاب اشاره و بیان کرد: «وظیفه ما و همه دست‌اندرکاران است که به این مردم خدمت کنیم و در غم، شادی و مشکلات آنان شریک باشیم. گمان نمی‌کنم  عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد. ما مجدداً می‌گوییم که یک موی سر این کوخ نشینان و شهیددادگان به همه کاخ و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.در جامعه ما باید عادت کمک به ضعفا که یک عادت اسلامی است روز به روز بیشتر شود، وقتی که مردم خود را در رفع گرفتاری فقرا و مستمندان سهیم بدانند، کار ما اصلاح می‌شود.

کد خبر 1752579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha