نشست فوق العاده «سازمان همکاری اسلامی» در مورد غزه

سه شنبه هفته آینده نشست فوق العاده وزرای سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات وضعیت نوار غزه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، سازمان همکاری اسلامی روز جمعه اعلام کرد: سه شنبه هفته آینده (۱۵ اسفند ماه) نشست فوق العاده وزیران درباره تحولات وضعیت نوار غزه که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی قرار دارد، برگزار خواهد شد.

سازمان همکاری اسلامی در شبکه ایکس نوشت: نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان را برای بحث در مورد تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در دفتر مرکزی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار می‌شود.

بنابر گزاش‌ها، انتظار می‌رود حسین ابراهیم طاها، دبیرکل سازمان در جلسه افتتاحیه این نشست سخنرانی کند.

این سازمان خاطرنشان کرد: جلسه وزیران پیش از نشست مقدماتی مقامات ارشد در روز دوشنبه در مقر سازمان برای بحث و بررسی و تصویب پیش نویس قطعنامه قبل از ارائه به شورا برگزار می‌شود.

این سازمان نوشت:  دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و یک تیم حقوقی در تاریخ ۲۶ فوریه در دادگاه بین‌المللی لاهه به نام این سازمان درخواستی شفاهی ارائه کردند که در آن جنایات اسرائیل را علیه مردم فلسطین به ویژه جنگ در نوار غزه را بررسی کنند.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه نوشت: دبیرخانه سازمان در حال حاضر در حال کار بر روی ایجاد یک دیده بان حقوقی برای مستندسازی جنایات اسرائیل است و یک رصدخانه رسانه‌ ای نیز راه اندازی کرده است و برای رصد این جنایات و انتشار آن در رسانه‌های مختلف تلاش می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی  در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی را در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در مقر خود در جده برای بررسی تحولات وضعیت غزه برگزار کرد.

از ۷ اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

کد خبر 1752806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha