تامین زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان ضروری است

استاندار خراسان شمالی گفت: فراهم کردن زیرساخت های لازم برای دانشجویان ضروری است چون در موضوعات آموزشی و تربیتی کشور اثرگذار خواهد بود.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه ها در ارتقای سطح علمی نسل آینده تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت کارگروه های مرتبط برای حل مشکلات زیرساخت دانشگاه فرهنگیان کمک گرفت، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات می توان از کمیسیون دانشجویی و کارگروه ساماندهی فضاهای اداری بهره گرفت که البته در شروع سال تحصیلی جدید امسال برخی از مشکلات خوابگاه های دانشجویی حل شد.

حسین نژاد با اشاره به اینکه کمک به دانشگاه فرهنگیان با الزام قانونی باید انجام شود، عنوان کرد: تامین اعتبار لازم برای تجهیزات خوابگاه های دانشگاه فرهنگیان ضروری است که در صورت افزایش ظرفیت، دانشگاه فرهنگیان کشور باید کمک کند.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: این مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی جدید ۸۰۹ دانشجو معلم جذب کرد که این میزان دو برابر ظرفیت و سهم درخواستی از سوی دانشگاه بود.

حسین نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری ظرفیت جذب دانشجو معلم در کشور از رشد چشمگیری برخوردار بود، دانشگاه فرهنگیان استان بیش از میزان درخواستی به این مرکز سهمیه پذیرش دانشجو کسب کرد.

وی بیان کرد: دانشجویان دختر و پسر در رشته های آموزش امور تربیتی، ابتدایی، الهیات، جغرافیا، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، راهنمایی و مشاوره در مقاطع کارشناسی و کاردانی آموزش ابتدایی پذیرفته شدند.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

کد خبر 1752902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha